Se enkelt indlæg
Gammel 11-08-2020, 12:03   #742
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vordingborg kommune vs Ulf

Jeg har lige fået en henvendelse fra en borger i Vordingborg kommune som er gået direkte fra kontanthjælp til førtidspension.

Borgeren har flere mundtligt har bedt om et ressourseforløb, men dette er blevet afvist uden en afgørelse med besked om at man ikke selv kan søge om ressourceforløb.

Jeg var lige inde på Vordingborg kommunes hjemmeside og kan konstatere at der ikke findes en sagsbehandlingsfrist for ansøgninger om ressourceforløb og faktisk heller ikke fleksjob og førtidspension

Jeg kan også læse i Borgerrådgiverens rapport fra 2019 at

"Borgerrådgiveren har set flere eksempler på afgørelser, der mangler et af følgende forvaltningsretlige grundprincipper: begrundelse, lovhenvisning eller klagevejledning. Det anbefales, at der rettes op på dette, for eksempel ved, at flere sagsbehandlere kommer på kursus i forvaltningsret som udbydes af juristerne i Ledelsessekretariatet."

https://vordingborg.dk/kommunen/svarfrister

Så nu bliver jeg nød til at spørge Chefen for jobcentret Lotte Svilling om hvordan det kan være der ikke er fastsat og offentliggjort sagsbehandlingsfrister for ansøgninger om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension.

For jeg synes faktisk det er ret interessant hvordan det kan være at man i Vordingborg kommune hverken er underlagt forvaltningsloven eller retssikkerhedsloven.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat