Se enkelt indlæg
Gammel 30-10-2010, 20:32   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er ikke fanden på vægen det en generel lærdom flere k10´ere har gjort sig, en endnu vigtigere erfaring er at det gælder om at gøre det fra start, frem for at vente til det er gået galt, for der skal man så først rede bæ´et ud (hvis man kan hvilket man langt fra altid kan) før der igen kommer styr over tingene... det 100 gange nemmere at gøre det fra starten af så der styr over det.

Faktisk glemte jeg erfaringen med at aflevere vigtige breve personligt, og forklange at få en kvitering, det ikke en jeg personligt bruger, da jeg heldigvis aldrig har haft problemer med at de smider tingene væk, men det der dælme mange andre der har.

Mht at optage, så kan man ikke huske alt, og da slet ikke hvis man har fået smidt et eller andet ubehageligt i hovedet, så er man altså meget fokuseret på det.

Der til er her tale om en med angst, dvs det vil han højst sandsynligt også få over for kommunen (specielt hvis han ikke passer på, og det kan bestemt IKKE anbefales, tro mig, det ved jeg alt for godt noget om, sådan ønsker jeg ikke andre skal havne) og så det faktisk endnu mere umuligt at huske, hvad der er blevet sagt, nervøsiteten alene påvirker ens hukommelse ret meget.

Mht aktindsigt, gør man det til en god vane, sååå *ss* og derfor er det en rigtig god ide at gøre fra start af, så er man inde i rytmen.

Jeg ved godt det lydder voldsomt, hvilket faktisk er en gentagelse af mig selv, men igen man kan vælge selv at gøre sig erfaringerne på den hårde måde, eller man kan vælge at tage ved lære af os/dem der har gjort erfaringerne på den hårde måde, og netop fordi der her er tale om en der har det vært psykisk, som det er, er det ekstra vigtigt at han vælger at tage ved lære af andres fejl fra starten af, for ikke at komme endnu længere væk fra arbejdsmarkedet og kommunen.

@ Kolding:
Mht dok fra psyk, så heder det sig at kommunen skal indhente alle relevante papirer, det bare ikke altid de gør det, men det en af de ting du bruger aktindsigt til, der kan du se hvad de har hentet hjem.
Når de vil have dig ud i noget, vil de som skrevet ikke godtage at du siger at du ikke kan, de vil i stedet betrakte dig som værende ikke samarbejdsvillig og ugidelig (der med ikke sagt at du ikke skal sige det, det skal du, men mere for at undgå en evt forskrækkelse over en evt ubehagelig udformning af et notat)
Skal det gå efter bogen er det så deres ansvar at kontakte din læge og/eller psyk, og indhente en udtalelse, men det skal du altså ikke regne med at de gør (det langt billigere for dem at kunne trække i din ydelse)
Der vil det være super smart af dig, hvis du kan få din psyk til at komme med en udtalelse du kan bruge, dog er det heller ikke sikkert du kan det, men man kan jo højest få nej ikke

MEN du behøver ikke skynde dig, det ikke nødvendigt at have til det første møde, det er først når de sender brev om at du skal i aktivering (på trods af at du har sagt at du ikke kan) der skriver du så tilbage at du har gjort opmærksom på at du ikke kan pga xxx, som de har på skrift fra brevet a xx/xx-xx (dato, som er dit "referat" fra det/de møder hvor du har gjort dem opmærksom på det... BEVIS et ret vigtigt et) og at du ikke kan forstå hvorfor de ikke har indhentet oplysninger om dette hos din læge og psyk.

Dog skal du IKKE skrive sådan med mindre du er 210% sikker på at du har psyk´s opbakning, det samme gælder mht at sige at du ikke kan, det vil være nogle dumme ting at have stående i ens sag, specielt hvis kommunen opfatter det som et regulært nej (du må ALDRIG sige nej tak til et "tilbud, det kan koste meget meget dyrt, det er: Jeg vil gerne, men kan ikke) og vil kunne skade din sag, så lad være med det, med mindre du er helt sikkert.

Og så skal du vide at de trods udtalelse, kan finde på at sende dig i en syge aktivering, uhe det ekstra skånsom og bla bla min syge moster, og det jeg faktisk ikke sikker på man kan komme uden om, da det jo er stilet til syge. (men jeg ved det ikke med sikkerhed)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat