Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2017, 11:53   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nico77

Kan læse du efterlyser konkrete principafgørelser fra Ankestyrelsen. Jeg har umiddelbart søgt på forskellige kombinationer, og der kommer ikke noget brugeligt frem. Og der dermed ikke er nogen skal jeg lade være usagt.

Men i forhold til en klage over først kommunens afgørelse, derpå om hvorvidt den går videre i Ankestyrelsen, medmindre du har overskredet partshøringsfristen i kommunen og det nu handler om direkte klage til Ankestyrelsen bør du koncentrere dig om flg. lovbestemmelser:

Lov om aktiv socialpolitik § 33, stk. 4

Citat:
§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

4) Legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, og ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.
LBK nr 269 af 21/03/2017 Gældende
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=188312

Mine understregninger.

Og Ligningslovens § 7, nr. 22 (nr. 6 kan ikke kommer i spil i forhold til en behandling af en kat):

Citat:
§ 7. Til den skattepligtige indkomst medregnes ikke:

22) Ydelser til en person fra en fond, stiftelse, forening m.v., som er godkendt af told- og skatteforvaltningen, og hvis formål er at støtte socialt eller sygdomsbekæmpende arbejde. Ydelser fra en fond m.v., der overstiger 10.000 kr. inden for et kalenderår, medregnes dog til den skattepligtige indkomst med den del af værdien, der overstiger 10.000 kr. Told- og skatteforvaltningen offentliggør hvert år en liste over de fonde, stiftelser, foreninger m.v., som er blevet godkendt. Told- og skatteforvaltningen kan fastsætte en frist for, hvornår en ansøgning m.v. om godkendelse senest skal være modtaget, for at fonden, stiftelsen, foreningen m.v. kan optages på listen for det pågældende år.
LBK nr 1162 af 01/09/2016 Gældende

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183458

Mine understregning og kursiv.

Har understreget/kursiv i teksten, da dette er relevant.

Du bør inden, du skriver klagen opgøre, hvorvidt de penge du har fået til behandling af din kat overstiger 10.000 kr. i kalenderåret for udbetalingen. Det ud over 10.000 kr. er skattepligtigt.

Derpå bør du finde den årlige liste, som Skat og Told har godkendt for året du har modtaget fra fonden, der er fritaget fra beskatning hos modtagerne.

Er fonden på listen, og bliver du ikke kun beskattet af beløb overstigende 10.000 kr., henviser du selvfølgelig til dette i din klage, ud over de 2 ovennævnte LBK, gerne med indsat tekst, da nogle kommuner har svært ved at læse. Samt vedhæftet bilag på tildelingspapir fra fonden og udgift hos dyrlæge.

Mangle hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat