Emner: Hvor længe?
Se enkelt indlæg
Gammel 16-04-2011, 10:40   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Perlen Se meddelelser
Har fået diagnosen ADD og er i blandingstilstand.
Lægen har lovet at hjælpe mig på vej til førtidspensionen, for hun kan godt se hvor hårdt det er for mig, hvor længe det har varet, og hvor svær jeg er at medicinere. Jeg er et "særtilfælde" så de har svært ved at greje situationen.
Hvis din læge vil hjælpe dig skal hun lade være med, at skrive, at hun mener du skal have førtidspension, for det er udelukkende kommunen, der kan tage den slags beslutninger og i risikerer, at de ser helt bort fra lægepapirer hvor lægen blander sig i hvad borgeren skal have.

Derimod, hvis din læge mener du skal have pension, kan hun f.eks. skrive, at "arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige", og før en pension kan komme på tale skal der stå i lægepapirerne, at din "sygdom er stationær" hvilket betyder, at du ikke får det bedre i fremtiden og, at "behandlingsmulighederne er udtømte".

Det er ca. de vendinger din læge skal benytte hvis hun vil hjælpe dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat