Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2012, 17:30   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af meb Se meddelelser
Hej.

For det første vil jeg sige at dansk ikke er mit modersmål sprog og hober I kan godt forstå hvad jeg vil sige.
Jeg har været sygemeldt i 17 måneder til den 7. februar i år hvor jeg fik fleksjob. Jeg fortsæt på samme arbejdsplads som jeg arbejdede før. Kort efter, den 23. marts i år blev jeg igen sygemeldt fordi min situation har forværret sig.
Jeg fik løn i 9 uger fra mit firma og de kunne ikke for refusion fra kommune fordi kommune siger at jeg har modtaget sygedagpenge i mere end 52 uger i sidste 18 måneder. Jeg er stadigvæk sygemeldt, og i fredags fik jeg besked fra min sb at jeg skal søge kontanthjælp.
Mit spørgsmål er om det kan være rigtig at jeg ikke har ret til ledighedsydelse når jeg er sygemeldt på fleksjob

Håber der er nogen der vil svare, tak
Hej meb
Som jeg har forstået er det sådan, at man, når man tilkendes fleksjob, skal være i fleksjob i 9 måneder førend man er berettiget til ledighedsydelse ved enten sygdom eller ved manglende arbejde. Du skriver, at du kun nåede at være i arbejde fra 7. februar til 23. marts. Er du blev fyret? Hvis ikke kan du måske få løn under sygdom (afhængig af hvad overenskomsten siger). At din arbejdsgiver ikke kan få refusion er rigtig nok, men såfremt du er berettiget til løn under sygdom og ikke er fyret, så skal du alligevel have løn.

Vh frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat