Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2015, 15:16   #1
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
En borger-overvågning i Fredericia Kommune

Jeg havde svært ved at tro på, da jeg læste det første gang.

http://www.fredericiaavisen.dk/site/...ews/show/13423

Jeg indsætter lige noget af det jeg har skrevet i kommentar derinde:
" Hvis nogle kommunal ansatte har tvivl om noget i en borgers sag, så skal de læse borgerens sag igennem! Den har de på computeren og på papir! Her er ALLE OPLYSNINGERNE på borgeren. Som sygemeldt skal man til møde hos sin sagsbehandler på kommunen ca. hver 3. måned! Og hvis kommunen vil have nye oplysninger om borgerens helbred, kan den få oplysningerne af lægen, sygehuse, psykolog, psykiater, smerteklinik, rygcenter, gigtsanatoriet, arbejdprøvningstedet og andre behandlingsteder! Og kommunen kan også sende borgeren til udredning ved disse steder. Og det gør kommunen. At den mange gange så vælger at underkende lægerne/eksperterne bagefter, er en anden sag."

I følge loven skal kommunen meddele borgeren, at der er skrevet nogle observationer ned i sagen. Men det har kommunen ikke gjort. Det var bogeren selv, der fandt ud uf det nogle måneder efter. Det værste er, at teamchefen har skrevet noget, der ikke passer overens med virkeligheden. Og ingen kan da huske hvad og hvor meget man har købt ind lige en bestemt dato. Man kan da heller ikke huske, om man lige tager sig til skulderen eller et ben. Det kan teamchefen heller ikke! Og teamchefen ved heller ikke hvor meget smertestillende borgeren evt. måtte tage for at klare indkøbsturen. Og teamchefen kan heller ikke se, hvordan borgenen har det efter indkøbsturen. Heller ikke dagen efter.


Og jeg vidste ikke, at teamchefer er på arbejde 24/7/365. (ironi kan forekomme)

Hvis der er flere eksempler rundt omkring i landet, synes jeg at I skal skrive her i denne tråd.
"
__________________
Med venlig hilsen jkf.

Sidst redigeret af jkf; 19-02-2015 kl. 15:39.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat