Se enkelt indlæg
Gammel 28-03-2020, 11:07   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gråt Se meddelelser
Nu tænker jeg så om jeg er den eneste fleksjobber eller for den sags skyld førtidspensionist der finder det udfordrende at varetage undervisning af en eller flere familiemedlemmer samtidig med i forvejen at prøve at yde det bedste man kan i sit fleksjob?
M.h.t. undervisning, så har undervisningsministeren udtalt følgende:
"Lærerne har undervisningspligten - ikke forældrene

Pernille Rosenkrantz-Theil lagde vægt på, at familier har meget forskellige forudsætninger for at hjælpe deres børn med skolen i disse dage. Nogle har god tid og er sendt hjem, andre arbejder hjemmefra.

"Mange oplever at det er rigtigt svært at få til at hænge sammen. Jeg har et klart budskab. Det er skolen, og det er lærerne, der har undervisningspligten. Det er ikke jer forældre", sagde hun og bad om, at man ikke havde dårlig samvittighed over det, som man ikke når.

"Kommer der til at opstå huller som følge af fjernundervisning - og selvfølgelig gør der det - så er det skolehuller, som vi bagefter lukker i fællesskab".
"
https://www.folkeskolen.dk/1738741/u...lever-hver-dag

Under normale omstændigheder (som det jo ikke er pt), så er det min opfattelse, at der er undervisningspligt her i landet, og det er forældrenes pligt, at sørge for, at barnet får denne undervisning, hvilket oftest sker ved, at barnet går i skole.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat