Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2018, 14:26   #106
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej igen.

Venter stadig på pensionsnævn.

Jeg mener de har 3 md. fra indstilling fra Rehab. team til jeg skal have svar.

Pensionsnævn mener når de har taget afgørelse må der gå 3 md. Hvem har ret ? Jeg sætter deres sidste var ind under her.

Hej Anita
Jeg valgte ikke at sende lovstof med ifm. mit svar idet det ofte er tung læsestof.
Det står i Pensionslovens paragraf 21, stk. 1.
Uddrag fra Pensionsloven:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens
overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf § 17, stk. 2, 3. pkt., og § 18.

Ovenstående betyder at en sag først overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når kommunen
træffer afgørelse om at rejse sag om førtidspension.

Håber at det er svar på dit spørgsmål.

Kan se jeg nok skal sætte tidl. svar ind også det kommer her :

Kære Anita
Borgmesteren har bedt mig om at svare på den klage du har sendt vedr. langsommelig sagsbehandling i forbindelse med
indstilling til førtidspension.
Tønder Kommune overholder de gældende regler omkring sagsbehandlingsprocessen, når et enigt rehabteam vurderer at en borgers
sag indstilles til førtidspension.
Din sag var på Rehabmøde den 1.2.2018 og er efterfølgende sendt til pensionsteamet.
Pensionsteamet afholder møde den 26. april 2018, hvor det afgøres, om du kan tilkendes førtidspension.
Forud for mødet den 26. april har pensionsteamet taget stilling til, om du kan indstilles til førtidspension/ om der kan rejses sag om
førtidspension. Når vi har taget stilling til det, vil du modtage en afgørelse, hvis der kan rejses sag om førtidspension. Af denne afgørelse
fremgår det også, at du har mulighed for at møde pensionsteamet, hvis du ønsker det.
Efter at der er taget stilling til, om der kan rejses sag om førtidspension, har kommunen 3 måneder til at træffe den endegyldige afgørelse
jf. loven, men praksis i Tønder Kommune er, at det sker indenfor 14 dage, hvilket for dit vedkommende vil betyde, at hvis du tilkendes
førtidspension, vil det allerede være fra den 1. maj 2018. Dette er faktisk dobbelt så hurtigt end loven foreskriver.

Er du stadig i tvivl om proceduren er du velkommen til at kontakte mig.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat