Emner: Hjemmehjælp
Se enkelt indlæg
Gammel 27-02-2014, 21:01   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hjemmehjælp

Jeg har lige brug for hjælp til at hjælpe *ss*

En jeg spiller dilettant med, hendes søster er ekstrem syg af skleroce (stav selv) hun kan ingen ting selv, ikke selv stå op (eller komme op når hun falder) ikke løfte røret på en telefon, ikke lave mad gå i bad... stort set intet.

Manden som arbejder fuld tid, har bedt om hjemmehjælp, men fik besked på at hun kunne få 30 min om UGEN, hvor der kommer en og varmer noget mad og det er alt, for han er jo rask og rørig så han kan sagtens kan han, og det har de desværre taget for gode vare, den samme gamle historie vi kender så godt.
Altså de har IKKE noget på skrift og har ikke søgt skriftligt.

Det betyder så også at når hun falder har hun bare af pænt at vente på der kommer en forbi eller manden får fri fra arbejde, manden må bade hende, stå ekstra tidligt op for at få hende op og klædt på inden han tager på arbejde, gøre rent vaske tøj handle lave mad ... ALT!

Jeg holder på at det ikke passer... jeg mener så bestemt jeg har set et sted at kommunen ikke kan forlange at nært pårørende står for den personlige hygiejne.

Det er så DER jeg har brug for jeres hjælp... hvor finder jeg noget om det, som kan slå kommunen oven i hovedet (evt hvad søger jeg på... ord... på ast.dk.. principafgørelserne)

Jeg vurdere at netop den personlige hygiejne bør være indgangsvinklen i en skriftlig ansøgning om hjemmehjælp, og ikke mindst et kalde-apperat... Hoved-planen er at der død og pine SKAL en visitator ud til dem, men de har brug for en sten sikker indgangsvinkel (de tør vist ikke rigtigt bare banke i bordet) og der ser jeg hygiejnen som et godt sted.

Jeg skal ærligt indrømme at jeg pt, ikke har værgen tid eller overskud til at sætte mig ind i en masse omkring hjemmehjælp, men jeg tænker at jeg i det mindste kan hjælpe dem til bare at få lidt, for det andet her er altså ikke holdbart.
Familien er ekstrem bekymrede og må på skift lave mad, tage på besøg, gøre rent ol for at det lille hjem kan hænge sammen, det dur altså IKKE.

Så lidt hjælp til at hjælpe, vil være lækkert.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat