Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2008, 19:40   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har ikke kunne se noget om copyright hos LAFS så derfor har jeg åbnet deres dokument og kopieret informationerne hertil ...

Jeg kan ikke andet end at formode at det er ok med LAFS og har da også sendt dem en mail om at vi har kopieret den


Det må være information der er ekstrem vigtigt at få ud til ALLE FLEKSER, og måske vi skulle sørge for at sende det til jobcentere osv ...

Kender i flekser der ikke er her på siden eller medlem af LAFS så sørg for at sende det til dem, det ville jo være dumt hvis nogen kom i klemme og mistede forsørgelse fordi de ikke kender de rigtige sider eller er medlem af LAFS ....


Socialnørden gider du at oversætte noget af det her for mig, jeg ved ikke lige om jeg er i en fattesvag periode det sker jo , eller om det virkelig kan passe at man ikke får ledighedsydelse ved strejke eller lockout ?

Som jeg læser det så er det sådan, men kan hvorfor? Er det ikke lovligt ? tænker på at du skriver at man får ledighedsydelse ved en overenskomstmæssig strejke ...

Håber du lige har tid til at forklare forskellen for os der ikke lige fatter så meget af det

(og hermed er der endnu en grund til at det kan være en rigtig god ide at være i fagforening )



Citat:
I forbindelse med en eventuel konflikt i foråret, vil vi gøre dig opmærksom på følgende.

Som fleksjobber er du omfattet af samme regler som ordinært ansatte og kan derfor blive strejke- eller lockout ramt.


Hvis du er medlem af en faglig organisation, vil du som udgangspunkt være dækket af de regler som din fagforening har i forbindelse med en eventuel konflikt.

Er du ikke medlem af en fagforening – og bliver strejke- eller lockout ramt, kan du komme i problemer i forhold til tab af lønindtægt, i det du ikke opfylder betingelserne for at modtagelse af ledighedsydelse.


Derfor opfordrer Lafs dig til at kontakte den faglige organisation, der har overenskomsten på din arbejdsplads hurtigst muligt.

Den faglige organisation kan orientere dig om hvad, det betyder for dig, hvis din arbejdsplads bliver strejke- eller lockout ramt.

De kan endvidere orientere dig om de forskellige betingelser for hvor længe, man skal have været medlem (karensperiode), for at få udbetalt penge fra fagforeningen, i forbindelse med konflikt/lockout.


Lafs har ingen økonomiske interessere i at Lafs medlemmer er medlem af en fagforening, vi opfordrer dog til medlemskab, da de faglige organisationer varetager dine løn- og arbejdsvilkår.
Det er et personligt og frit valg for den enkelte.



Med venlig hilsen

Ole Lundholm
Formand
Landsforeningen af Fleks- og skånejobbere
  Besvar med citat