Se enkelt indlæg
Gammel 16-09-2012, 23:18   #18
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Det kan godt være, at "arbejdsudvikling" direkte ikke står der - men til gengæld står der, at arbejdsevnen skal udvikles, og det er vel i princippet det samme??*
Joooh, men hvis det er nye der hverken kender til love eller regler - og som man gerne vil rådgive; er jeg overbevist om det er bedst at bruge de præcise ord.

Andet forvirrer mere end nødvendigt. Det må alle der har været nye og uerfarne hér (på dette sted), da netop genkende.

[QUOTE=helenekr;241327]Migselv - der er INTET positivt, nu har jeg læst dit indlæg 3 gange og har taget de positive briller på, og kan stadig ikke se det.....

Du citerer:

"I sager, hvor det er helt åbenlyst, at en aktiv indsats ikke kan forbedre tilknytning til arbejdsmarkedet, er det ikke en forudsætning, at borgeren har deltaget i et ressourceforløb."

Helene:
Men glemte at fortælle, at det KUN gælder dødeligt syge, eller folk med så invaliderende problemer, hvor INTET vil kunne hjælpe og hvor det er SÅ åbenlyst, at et ressourceforløb ikke vil gavne!!!- tror ikke det glæder trådstarteren og de fleste herinde, desværre.

Nej, det glemte jeg ikke - men du har blot overset det.

Jeg skrev:
"Det kan fx være personer med en betydelig nedsat funktionsevne som følge af udviklingshæmning, personer med en alvorlig hjerneskade eller en person med alvorlige lidelser, hvor de medicinske behandlingsmuligheder er udtømte eller udsigtsløse, og hvor prognosen er kort levetid, eller sygdommen er hastigt accelererende."


Helene:
De glæder du finder og understreger, er jo gældende for ekstremt syge og udsatte


Hvor har du læst det?
Hvis det er noget jeg har overset, så beklager jeg virkelig. - Men vil samtidig også gerne bede dig om at overbevise mig - MED citater.

De 3 positive tiltag jeg nævnte ang. lægekonsulenten, ressourceforløbsydelsen der bliver UAFHÆNGIG af egen og evt. samlever/ægtefælles indkomst og formue + at det nu bliver muligt at holde ferie, må da siges at være positivt - i forhold til de der i dag er røget ud af systemet gr. de førnævnte muligheder IKKE har eksisteret før.


Helene:
- hvor mange tror du selv, der kan få en førtidspensionssag lyn behandlet blot ved at gribe knoglen??? uden fremmøde overhovedet....


Du gætter - og jeg citerer / gengiver, hvad forslaget indeholder ... Jeg troede faktisk du havde sat dig godt og grundigt ind i tingene, indtil jeg blev i tvivl og selv begyndte at trevle de 262 sider igennem ...


Helene:
Du skriver endvidere - og jeg kommenterer med blåt.....


D.v.s., at de der før røg ud af dagpengesystemet p.g.a. "komplekse helbredsproblemer" nu ikke længere vil stå uden indtægt.

Og lige her bliver det MEGET spændende at se, hvor mange af disse dagpengemodtagere, der reelt får bevilget et ressourceforløb som koster kassen, og som i virkeligheden er en sparemanøvre, der skal sikre, at folk IKKE kommer på hverken fleks eller førtidspension

Først og fremmest bliver det flere end før, da muligheden ikke har eksisteret før! Gætterier kan ingen bruge til noget som helst.

Det er bedre de involverede får kendskab til deres rettigheder, end som at få tudet ørene fulde af negative gætterier ...


Helene:
Et ressourceforløb er fuldstændig frivilligt! (MULIGVIS ''kærlig'' tvang). Man kan sige ja til det, og man kan sige nej til det - præcis som man også kan stoppe undervejs. Man kan bare ikke bryde forløbet uden at gøre opmærksom på det, man skal lige have en tilladelse til at stoppe


Jeg kan ikke finde sammenhængen mellem det du skriver nu, og det jeg svarede på tidligere - hvor du skrev:

[COLOR="blue"]"Man kan til enhver tid stoppe sit ressourceforløb! Men så skal man bare vide, at så hænger man fast i systemet og kan ikke blive udredt til hverken fleks eller førtidspension."[/COLOR]


Ydelsen er endvidere Uafhængig af egen og evt. samlever/ægtefælles indkomst og formue!

Helene:
Ja selvfølgelig! Ellers er der jo ingen normale mennesker der ville gøre det frivilligt. De forsøger at gøre den spiselig, ved at tilføje en gulerod.


Nu lyder du ligesom Robert.


Det foreslås i øvrigt også, at modtagere af ressourceforløbsydelse på lige fod med kontanthjælpsmodtagere sikres ret til ferie og i denne periode ret til ophold i udlandet!

Helene:
WOOOW!! Sikke en godbid at man må nøjagtig det samme som kontanthjælpsmodtagerne - det skulle vel ikke hænge sammen med, at de fleste af dem der ryger på ressourceforløb netop ER kontanthjælpsmodtagerne??
Tror du ikke der ville lyde et Ramaskrig, såfremt de ville forbyde dem den ferie, de endelig har fået ret til???


Altså ...
I dag hvor SYGEDAGPENGE-MODTAGERE som gr. komplekse helbredsproblemer og andre omstændigheder ikke kan modtage kontanthjælp, kan nu få en indtægt + mulighd for at holde ferie.
Hvis det IKKE er positivt, så må du have mig undskyldt. - Men så vil jeg også have lov til at kalde dine indlæg for overvejende negative!


Helene:
Migselv, du glæder dig over små kapitler og sætninger, der glæder et fåtal. I stedet for altid at citere mig, kan du så ikke bare svare trådstarteren på de spørgsmål hun nu engang har?
Det andet afspore debatten - nu vil du også diskuterer unge under 30.
Trådstarteren spørger ind til +40.


Du har overset en ting mere. Jeg skrev:

Rehabiliteringsteamet skal have en tværfaglig sammensætning med repræsentanter fra relevante forvaltningsområder, herunder beskæftigelsesområdet, sundhedsområdet, socialområdet, undervisningsområdet i alle sager vedrørende personer under 30 år, og ad hoc i sager vedrørende personer, der er fyldt 30 år, og regionen ved en sundhedskoordinator. Borgeren og borgerens sagsbehandler deltager i rehabiliteringsteamets møder, hvorpå borgerens sag behandles.

Resten handler også om + 40.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat