Se enkelt indlæg
Gammel 18-09-2009, 12:10   #28
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Julcha ..... Godt at du har kontaktet DUKH ... Og jo, at søge fleksjob er det samme, for så skal man have en fleksbevilling, hvor der står de ting du har af skånebehov m.m. .....men det, jeg mener med, at du skal skynde dig at sygemelde dig samme dag, som du har været oppe til den sidste eksamen, skyldes at jeg er sten sikker på at din kommune tænker: Godt, så har Julcha fuldført sin uddannelse, og så har vi gjort vores, og nu er hun rask (deres optik, for årsagen til at du blev bevilget en revalidering er at du skulle ud på det ordinære arbejdsmarked)!

Jeg ved så godt at man også kan revalideres, for at kunne varetage et fleksjob; men med den behandling du er udsat for af din Kommune, tillader jeg mig at tvivle på deres velvilje og gode hensigter

Derfor skal du sygemelde dig med det samme du har været oppe til den sidste eksamen ... kan du se hvad jeg mener?

Med hensyn til ressourceprofil ... er den ikke udarbejdet sammen med dig? ... Hvis den ikke er, og de har skrevet ting, der ikke er korrekte, må du, for guds skyld ikke godkende den med din underskrift, vel?

Hvis du oplever, at du føler dig presset til at underskrive, kan du gøre, som jeg har gjort: Jeg har underskrevet med godkendt på de sider der var korrekte, og skrevet, "underskrevet, men ej godkendt" på de sider, hvor der manglede tekst eller hvor, det der stod, var rettet eller ukorrekt, og på sidste side, hvor Kommunen ville have min 'underkradser', skrev jeg underskrevet, men ej godkendt.

Og ja, det er en rigtig god regel at have bisidder og optager med til møder med sagsbehandler (en mobiltelefon eller ipod der kan optage fra rummet eller lign.) Du er ikke forpligtet til at oplyse at du optager

Det er også en god regel at rykke dem, for hvad man har bedt om mundtligt og er blevet lovet, sådan at du kan dokumentere, hvad der er blevet aftalt, lige som vores kloge Hejdien også altid opsummerer, hvad der er blevet sagt ved møder og pr. mail spørger om hun har forstået det rigtigt, sådan at hun altid har noget dokumentation på hvad der er blevet sagt og aftalt.

Dimittendsatsen er så ganske uden betydning for dig, da du jo sygemelder dig; men vil sige at da jeg var færdig som socialpædagog (jeg var/er medlem af SL) røg jeg på dimittendsatsen som nyuddannet (jeg var jo rask den gang).

Og ja, jeg kan godt forstå, at du vil fuldføre, for det er for surt at hoppe af før målstregen, selvom det koster blod, sved og tårer, og hvad du så skal, ja, det må komme senere, da du jo først skal have styr på den MB og hvilken smertebehandling der hjælper dig bedst.

Lige et lille surt opstød: Hvis sagbehandler får en klokke klar diagnose, så hænger de sig i arbejsevne og mistænkeliggør borgeren ad den vej. Hvis der ikke foreligger en klar diagnose, så er det sq det sagsbehandler hænger sig i, og mistænkeliggør borgeren ad den vej

Nå, bare for at du ikke skal føle dig helt fortabt over at det er langsommeligt og svært at få stillet den diagnose, selvom det helt klart ville være det bedste for dig at få vished, så du kan planlægge dit liv!

Mega- Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat