Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2018, 02:22   #9
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Forstår ikke hvorfor hun ikke kan få ledighedsydelse ved ledighed for man bevarer jo retten ved sygdom

Jvf lov om aktivsocialpolitik paragraf 74 stk. 7 https://www.foxylex.dk/aktivloven/74a/

Jeg har selv været ledig sygemeldt fleksjobber og fik den højeste ledighedsydelse indtil jeg blev bevilliget pension, eller er paragraf 74 erstattet af andet????
Tak for linket, det må så være det her min datter kan komme ind over, rart at vide, da vi skal have møde med fagforeningen i morgen samt hendes fleks konsulent..
Men vi skal lige find rud af det eftersom hun jo stadigvæk ikke er rask endnu...og den jeg er i tvivl om angående det at kunne få ledighedsydelse....mens hun er syg

Stk. 6 Personer, der er berettiget til ledighedsydelse, har også ret til ledighedsydelse ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Man KAN ikke få sygedagpenge som ledig fleksjobber
Det hedder ledighedsydelse uanset om man er sygemeldt eller jobsøgende
Nu er det så det, at hun er blevet syg pga stress, brændt sammen, kan ikke overskue tingene, pga hun skulle sættes længere ned i timerne og var på en prøve, det gik godt, men så vendte hendes flekskonsulent det igen og så skulle hun arbejde det aftale timer hun havde og ikke dem der var på prøve..

Grunden var...

At kommunen ikke kunne tage forbehold for hun havde små børn..

Det vil jeg så have på skrift her mandag, for hvis ikke ens arbejde og familieliv skal fungere begge steder, så kan ingen fleksjobber tillade sig at få børn..og alle ved jo man ikke kan forbyde folk at få børn.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat