Se enkelt indlæg
Gammel 29-01-2018, 10:47   #118
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://cphdox.dk/program/film/?id=64

https://www.netflix.com/search?q=unrest

Bla billeder fra Folketingets offentlige høring.

En film vi kun kan blive klogere af, at se.

https://politiken.dk/forbrugogliv/su...age-sig-sammen

Per Fink om Funktionelle Lidelser
https://www.youtube.com/watch?v =8YSriI0V3rM

Hilsen Peter

Tak for det.
Ikke alle symptomer er sygdom. ja!, men hvis symptomer er invaliderende og læger ikke kan finde en fysisk årsag kan det jo være dels, fordi det danske sundhedsystem sparer, ikke undersøger for alt, læger der ved første konsultation slutter, at det er psykisk. De blodprøver, som er standard screener for infektion(hvide blodceller) stofskifte, blodprocent, kolesterol samt få andre, som jeg pt. ikke kan huske.
Her slutter interessen for mange læger, og mange magter ikke, at komme igen, da det kan opleves ydmygende da mange læger insinuerer, at patienten er hypokonder.

Dernæst er det langt fra alle sygdomme, som læger kender til og derfor heller ikke kan finde evidens for.

Tænk på , at mæslinger i midt 1800 tallet blev betragtet som guds straf.
Svangserskabforgiftning var ikke lægernes fejl. Læger var for fine til at behøve at vaske hænder, når de gik fra den ene kvinde til den anden, lægen der i England fik mistanke om urent drikkevand som årsag til kolera, og blev udsat for hån. Sklerose var hysteri o.s.v.

Jeg har set filmen: Unrest 2 gange. Første gang i Cinemateket, hvor filmens hovedperson selv var til stede i den efterflg. debat sammen med en norsk neurolog og den danske psykolog, (leder af den københavnske afd. for funktionelle lidelser.)

Den norske neurolog underkendte den danske afvisning af ME. Han var meget kritisk overfor den danske afvisning af ME.
i filmen er der patienter fra hele verden også Danmark.

Her blev den danske unge pige, Karinas historie beskrevet. Ingen andre lande er folk med lidelsen ME blevet frataget alle rettigheder og tvangsindlagt.
Karina blev tvangsindlagt. Hun var 15 år og meget syg. Politiet kom bevæbnet kørte hende væk og forældrene måtte ikke få oplyst hvor hun blev kørt hen. Man tildelte hende en værge( en pensioneret politimand) og advokaten som familien hyrede blev på alle måder forhindret i, at køre en sag.
Per Fink nægtede at udtale sig. Stig Gerdes( læge fra Fredericia) fik frataget sin autorisation, fordi han forsøgte at hjælpe hende og piger, der var blevet vaccineret med vaccineret med hpv. vaccine.

Henrik Permin, overlæge har fået ordre på ikke at tilkende diagnosen ME.
Der var indtil i sommers en Reumatolog på Hamlet, men han er gået på pension. Professor, Bente Dannenskjold anerkender diagnosen, men også hun arbejder ikke mere i det offentlige, så vidt jeg ved. En diagnose givet på et privathospital er det offentlige ikke tvunget til at anerkende medmindre det er det offentlige selv der har henvist.
Ret mig hvis det er forkert forstået.

Sundhedsstyrelsen efter min mening skurken og politikerne sidder på hænderne.
På danske neurologers hjemmeside står funktionelle lidelser, som en diagnose. Dog skriver de, at den ikke er anerkendt i de internationale diagnosekriterier.

Psykiatere og neurologer samarbejder. For begge specialer gælder, at de i forhold til mange lidelser ikke kan finde en diagnose, da disse specialer er bundet i hvad der foregår i hjernen. Hjernen er den del af os, som er mindst udforsket, og der er lang vej endnu.
Det er jo ganske smart, så kan samfundet spare penge og antidepressiva, varmtvandbassin og lign. kan klare resten.

Så kære venner, det er ikke patienten der ved hvor det gør ondt. Lægen ved bedre. Forskellen på en læge og Gud er jo , at Gud ved han ikke er læge.

Hvis det er muligt, så opfordrer jeg endnu engang folk til at se filmen Unrest.

DR. burde købe den hjem.

Sidst redigeret af vasen; 29-01-2018 kl. 11:05.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat