Se enkelt indlæg
Gammel 02-12-2008, 15:25   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det bliver meget kort det her for jeg har lige lidt halvtravlt men ville ikke lade den stå usagt hen

Lum jeg tror bestemt heller ikke at helenekr prøver at batgtallisere noget

Men vil gøre opmærksom på at jo udbrændthed er en sygdom men den følger med stress ...

Jeg er fleksvisiteret det er pga smerter, men det er smerter der dengang var så modrate at man godt kunne forestille sig at man kunne revalidere mig , men pga min hukommelse lyder min fleksvisitation på at jeg ikke kan revalideres da det ikke kan formodes at jeg kan klare en revaldiering pga min nedsatte hukommelse og koncentration ...

i mine psykolog rapport står der så at min hukommelse og koncentration kommer sig af stress og udbrændthed (og måske også de andre ting men det har man ikke nok viden om ) i mine skånehensyn er der også taget højde for min stress og udbrændthed , forstået på den måde at hvis jeg stresser så bliver alt meget værre og jeg ender med at have alle symptomer på udbrændthed igen ...

For mig er det sådan set underordnet om man kan få fleks førtidspension eller andet til netop de to ting (stress og udbrændthed ) men jeg mener at det er ekstremt vigtigt at man kan få hjælp til at lære at leve med det og arbejde med det ....

og at der ikke er en diagnose kode eller noget , ja det burde en ressourceprofil jo så kunne godtgøre hvis den er lavet ordentligt og kommunener følger reglerne

Fib har trods alt en diagnose kode og er anerkendt i store dele af verden som en invaliderene sygdom , men her til lands er mange kommuner skrot ligeglade lige som mange læger er det , for her til lands har vi en Lise Ehlers som forstå at plante mistro...

og en tidligere sundhedsminister som LL som på et spørgsmål om fib som lyder sådan her

Citat:
Kan ministeren bekræfte, at WHO med tildeling af selvstændig diagnosekode placeret under "Diseases of musculoskeletal system and connectiv tissue" (M79.7 Fibromyalgia) har godkendt fibromyalgi som værende en fysiologisk sygdom med kroniske smerter, og oplyse, om man med baggrund i WHO`s anerkendelse også i Danmark anerkender fibromyalgi som en fysiologisk sygdom med koniske smerter?
Kan svare sådan her

Citat:
Sundhedsstyrelsen har videre oplyst, at diagnosen er en såkaldt deskriptiv (beskrivende) diagnose, der oplyser, at der er smerter (-algi) i bindevæv (fibro-) og muskler (myo-), og den stilles alene gennem en klinisk undersøgelse (sygehistorie og objektiv undersøgelse). Årsagen til tilstanden samt mekanismen ved sygdomsudviklingen er fortsat uafklaret trods mange års intensiv forskning, herunder også fra dansk side. Man kan således heller ikke entydigt fastslå, at der er tale om en fysiologisk årsag.



Jeg kan således ikke bekræfte, at WHO’s klassifikation indebærer ”godkendelse” af fibromyalgi som værende en fysisk sygdom med kroniske smerter.
læs det hele her

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...5663/index.htm

så en diagnose er ikke altid det der skal til , det er en god ressourceprofil der skal til for at få det rigtige tiltag , og dertil så burde alle med kronisk stress og udbrændthed have lov at have en teraput til at lære dem at leve med det ...
  Besvar med citat