Se enkelt indlæg
Gammel 02-12-2008, 10:33   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu blander jeg mig igen i noget, hvor det ikke er mit bord, så slå mig over naldrene hvis jeg jokker for langt, ikke *ss*

Jeg tror at det helenekr mener med at det ikke er en sygdom, er at det ikke er en del af diagnosesystemerne.

Damp er heller ikke et handicap, eller en sygdom for den sags skyld, det er faktisk slet ikke eksisterende i DK, for det er ikke beskrevet i noget diagnosesystem, som bruges her hjemme, og kan derfor heller ikke bruges i forhold til systemet. ADHD er, et meget nyt handicap, og er kun kommet til, fordi man fra højere sted har besluttet at det amerikanske diagnosesystem også kan bruges her hjemme, ellers ville ADHD (altså Damp) stadig ikke være eksisterende i DK, og altså totalt ubrugeligt.

Så jeg tror ikke helenekr forsøger at nedtone problemerne med at være udbrændt, men blodt forsøger at... det kan ikke bruges til en dyt i forhold til systemet, for systemet kræver altså en godkendt diagnose, ellers er problemet bare ikke eksisterende på papiret.

Ind til ADHD blev godkendt her hjemme, lover jeg dig hejdien at ADHD forældre havde de svært i forhold til specielt skolegang til deres børn, for der var bare ikke noget hjælp at hente nogle stedder, kun de ekstrem vedholdende, med gode sagsbehandlere var heldige (min brors mor var meget stædig og fik hjælp til ham, men det tog næsten 10 år... vi er bække bortadopterede jeg har fået kontakt som voksen) og stadig er det et problem, fx her i region nord, mener man endnu at man gror fra handicappet, dvs når man er blevet 25 er der bare ikke mere hjælp at hente (ud over muligheden for merudgift) og man mener at hvis man ikke har fået diagnosen inden man bliver 25 så kan man ikke få den (en værrer omgang vrøvl, men sådan er det altså) Før hen var det endnu værre, man blev rask som 18-årig, helt rask dvs heller ingen merudgifter. og stadig i dag er det et stort problem at få anderkendt (i praksis) at ens barn eller en selv har et handicap, på trods af at det nu er et godkendt handicap.

Jeg tror altså at det er det helenekr mener, jeg tænkte nemlig noget af det samme, da jeg så indlægget, men ville ikke svare i frygt for at få det til at lyde som om at jeg ville bagatellisere Yasmins problemer, og det er bestemt ikke min hensigt, jeg ved udmærket hvordan det er at have det svært, men det ved systemet ikke, og det vil ikke forstå det hvis man ikke har en godkendt diagnose, og selv med sådan en i hånden er det ikke med deres gode vilje at de acceptere at den enkle har problemer.

Jeg tror bare helenekr tænkte rent praktisk og ikke så meget menneskeligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat