Se enkelt indlæg
Gammel 02-04-2011, 23:09   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, jeg har også hørt om de der 4000 kr som rådighedsbeløb for enlige på kontanthjælp, men aner ikke om det også gælder førtidspensionister med børn? Men det finder vi forhåbenlig snart ud af.
Den med et rådighedsbeløb på 4.000 kr. har ikke noget med at gøre, om du er enlig, har børn eller andet, børnene tages der højde for ved, at de ikke medregner børnepengene i regnestykket.

Den gang, altså for mange år siden, da jeg var på kontanthjælp fik jeg et tandlægekort. Jeg hørte aldrig om overslag eller regninger, jeg gik bare til tandlæge når jeg havde brug for det.....hvilket vil sige meget meget sjældent. Men jeg fik da engang en bideskinne til natten som kostede en formue, men det blev ordnet mellem kommune og tandlæge.
Reglerne har ændret sig drastisk siden!!

Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden, at du var på kh, men jeg var på kh
fra 1997-2010 og jeg har aldrig hørt om "tandlægekort", jeg måtte pænt få lavet et overslag hos tandlægen hver eneste gang.


En god veninde, førtidspensionist efter de gamle regler, går bare til tandlægen. Kommunen dækker 85% af regningen, hvilket jo er FLOT!
Men det er åbenbart lidt mere tricky på de nye regler....
De "gamle" førtidspensionister (og folkepensionister) får dækket 85% af de ting, som sygesikringen giver tilskud til. De ting, som sygesikringen ikke giver tilskud til (mener bl.a. det er kroner), dem må de pænt betale selv.
Jeg håber du finder en løsning du kan være tilfreds med (eller ihvertfald en du kan leve med), og at du skriver om det herinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat