Se enkelt indlæg
Gammel 31-05-2016, 21:52   #18
H.M.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
H.M. er ny på vejen
Jeg takker for jeres kommentarer. Hver og en er blevet godt gennemlæst

Jeg havde fat i fagforeningen i går, der var sur over, at min jobkonsulent ikke har gjort mig opmærksom på §70e - hvortil min jobkonsulent svarer, at det er fagforeningens job.
Men nu er jeg da bekendt med den og bekendt med sætningen om, at lønnen skal fastsættes så den tilsvarer en rimelig sammenlignelig løn ud fra en gældende lignende overenskomst, såfremt jobbet ingen overenskomst har - og eftersom det er et meget lille sted og jeg er eneste kontornusser, så er der ingen overenskomst.
Jeg er også blevet bekendt med, at fordi jeg er på kontoret, skal jeg, trods jeg arbejder under 8 timer om ugen, sidestilles med funktionærloven og dens godheder, fordi jeg er fleksjobber.

Min jobkonsulent svarede forleden, at der ingen regel er med den 6. ferieuge, men i dag meddelte hun, at jeg er omfattet af den - og at den naturligvis modregnes, såfremt jeg ønsker den udbetalt.

Er lidt nervøs for at skulle åbne debatten om, at jeg synes jeg har sagt ja tak til en alt for lav løn og i det hele taget tvisten om at kræve min ret, hvor jeg kan - men min chef fortalte i dag, at hun har sendt kontrakten til afklaring hos en jurist, for netop at være sikker på, at den opfylder gældende krav, så hun er på den sikre side.
Tænker, at når jeg får den, kan jeg jo sagtens modsvare, at jeg lige sender den forbi min fagforening for at sikre, at de også kan sige god for den, så der ikke kommer nogle tvister.

Jeg har regnet mig frem til, at jeg med den nuværende løn vil kunne arbejde op til 8 timer - herefter får jeg ikke en rød reje mere ud af det. Så der er der jo også lidt at forhandle om.

Men lige nu er jeg bare spændt på, hvad afgørelsen bliver på kontrakten.

Naturligvis er jeg i bund og grund bare mest glad for, at jeg har fået et job og håber, at jeg kan få nogle flere timer, så jeg kommer op i nærheden af min fuld tid.
Og ellers, som en af jer rigtigt nok siger, så er jeg inde i varmen, får mig noget erfaring og så kan jeg altid bruge det som et springbræt videre, hvis ikke mine bønner bliver hørt.

Nej, jeg har ikke været inde og kigge på LAFS - har hørt navnet før, men ikke stiftet nærmere bekendtskab med siden. Må hellere ind og kigge i morgen, når hovedet har fået sovet lidt.

Skal nok vende tilbage, når der er lidt mere afklaring - ku' jo være I var nysgerrige

Og bliv endelig ved med at drysse guldkorn af, såfremt I måtte have nogle. Kan aldrig få for meget info om det her..
H.M. er ikke logget ind   Besvar med citat