Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2014, 02:08   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er bange for brugeren kommer til at møde samme modstand, præcis som hundredevis af andre. Når loven siger det er sådan, så kan man som borger ikke gøre ret meget andet end at tænke, lortelov.
Men jeg tror nu ikke de bevidst snyder på retshjælpen, de har altid været både fair og kompetente i mange andre sager jeg har stået med. Men lige den med kassekreditten, sagde de hørte under §14, og det var ikke bare én jeg spurgte, jeg spurgte mange forskellige, både ved fremmøde i Stormgade og per telefon, og alle svarede det samme, kassekredit hører ind under §14, suuuk.

Det er KUN, som jeg har skrevet flere gange, ens bankmand der kan få vendt skuden.

Ellers kan man håbe på en principafgørelse der helt klart siger, at kommunen IKKE må betegne en kassekredit som formue/lån/forbrugsgode. Indtil da, har de frit spil.

Hvis man selv vil prøve (anonymt), så prøv at ring til retshjælpen og/eller kommunen og sig du gerne vil søge kontanthjælp men har en kassekredit på fx 50.000 kr, og bed om anvisning til hvilken lov der er tale om, når de siger, at så kan man ikke søge kontanthjælp.

En anden tanke jeg har gjort mig gennem årene er, at kommunen siger NEJ i første omgang. Men hvem er det i virkeligheden der betaler for min kassekredit NU?

Sidst redigeret af Ninja; 18-02-2014 kl. 02:24.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat