Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2011, 12:01   #60
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej......

Kære Ricky

Hæftet er fremstillet for at hjælpe socialrådgiverne med ikke at komme i KLEMME.

Men når du skriver som du gør begynder den samme film at kører igen og igen og igen. Snak, møder, Taskforce etc.

Jeg hvisker bare over fra det ene hjørne, lige så forsigtigt jeg kan:

Skal lovgivningen overholdes?

Du bruger ordet "kommunen" skal tage ansvar og dermed konsekvens.

Hvem er kommunen?
Hvem præcist sidder ved skrivebordet og er 100% sikker på at vedkommende ikke overholder en given lovgivning?
Hvem tager ansvar for det?
Hvem tager skylden på sig?

Faktuelt er det en kendsgerning at Tilsynet ALDRIG har brugt deres ret til sanktioner i sociale sager hvor lovbrud pågår. ALDRIG!

HVORFOR mon?

Godt eksempel du kommer med muren. Det er netop det denne tråd handler om.

Muren er ikke autoriseret. Han kan højest risikere et "Syn og Skøn" hvis han laver dårligt arbejde.

Derimod VVS-Kloakmesteren
EL-Installatøren.
Rådgivende ingeniør

.... er autoriserede, fordi her ønsker samfundet en skærpet ansvarsfordeling pga alvoren i arbejdet.

Her kan en bygherre ikke sige til den Rådgivende Ingeniør: De spær du har valgt til svømmehallens tag er for dyre. Find nogle billigere.

Nej siger ingeniøren...... fordi han godt ved at han kan blive draget personligt til ansvar, hvis taget styrter ned. Han skal følge Bygningsregelmentet/lovgivningen.

Derfor er ingeniøren autoriseret.

Socialrådgiveren er ikke autoriseret endnu,...... derfor findes dette som er den FØRSTE lov der bliver brudt i alt for mange sagsbehandlinger, eksempelvis. Stille, roligt, bevidst og kynisk, fordi borgeren først opdager det senere:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Som vi ved, har vi et system, hvor unge socialrådgivere/sagsformidler/sagbehandlere, kommunalt ansatte eller ansat i private firmaer der KRÆVER dokumentation for klinter/patienter og deres neuro-kirurger INDEN store og alvorlige rygoperationer, om hvordan deres ARBEJDSEVNE er efter en given operation.

Et sådan system vil jeg bekæmpe med alle lovlige midler og derfor kræver jeg statsautoriserede socialrådgivere der kan og skal tage ansvar og skyld, på deres skulder.



Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-12-2011 kl. 13:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat