Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2011, 11:41   #59
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som jeg læser det hæfte, så er det jo netop for at hjælpe socialrådgiverne til at sige nej, når der kommer ulovlige krav fra ledelsen (tit og ofte den økonomiske ledelse).

Det vedkommer i aller højeste grad den enkelte implicerede borger, hvor mange sager en borger har.

Hvis du hyrer en murer, ønsker du jo heller ikke at han/hun farer rundt mellem 10 forskellige projekter på samme dag, med risiko for at han blander byggetegningerne sammen, køber de forkerte materialer til de forkerte projekter, og generelt mister hele overblikket.

Jeg er overbevist om at mange af de "fodfejl" der sker ude i kommunerne er fordi at den enkelte sagsbehandler ikke har overblikket længere, og derfor blander papirer og lignende sammen, når der f.eks. skal laves aktindsigter.

Jeg er enig i at kommunerne skal være MEGET bedre til at tage ansvar for de fejl de laver, og især dem som ankenævnene og statsforvaltningerne påpeger. Og der bør være konsekvenser.
Hvad de konsekvenser skal være, har jeg ikke nok viden til at kunne foreslå, men jeg tænker jo at hvis en kommune gentagne gange begår samme ulovlighed, så måske noget med at man sender en "taskforce" ud i den pågældende afdeling, for at holde dem på det rette spor?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat