Se enkelt indlæg
Gammel 15-04-2007, 12:17   #12
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Erhvervsevnetab

Citat:
aap skrev:
Metro

Tråden kører af sporet, med link til gammel tråd. Spørgsmålet var ikke hvad og hvor meget der bliver modregnet i FP, men hvad erhvervsevnetab bliver regnet i %, når en bliver FP efter 2003, dette har betydning om det er 50 eller 85 %, der kan bruges til at afskaffe opsparet gæld, og komme videre .
Spørgsmål var:

Citat:
aap skrev:
Hej

Nu er tiden kommet, hvor arbejdsskadestyrelsen skal vurdere men' grad og erhvervsevnetab, er der nogle der ved hvordan de vurderer en førtidspension i % efter 2003.

I gamle dage er mit indtryk at erhvervsevnetabet blev vurderet til 50-100%, men ved ikke om det gælder idag efter indførelsen af arbejdsevnebegrebet.

Ellers fortsat god dag til alle
Problemet er nok, at spørgsmålene er formuleret temmelig "indforstået" for udenforstående og derved kan der komme en del "fortolkninger" af hvad spørgsmålet egentlig går ud på. Mangfoldigheden af fortolkninger fremgår af trådens forløb og jeg selv blev lokket til at tro, at dette handler om at opklare om modtagelsen af en arbejdsskadeerstatning medfører en evt. modregning i førtidspensionen, hvorfor jeg henviste til linket.

Citat:
aap skrev:Før 2003 blev førtidspension = 50-100% erhvervsevnetab, hvad med efter 2003 ???
Hvis du IKKE havde skrevet følgende: "dette har betydning om det er 50 eller 85 %, der kan bruges til at afskaffe opsparet gæld, og komme videre". - ville jeg have svaret, at 50% eller 85% ingen effekt har for beregningen af førtidspensionen FORDI der efter 2003 kun opereres med en og den samme pensionssats.

Jeg prøver blot at finde og læse lovstoffet efter bedste evne og uanset hvordan jeg vender det og drejer - kunne jeg ingen steder finde nogen som helst information der inbefatter info om "opsparet gæld"-begrebet.

Ville det ikke være meget mere ligetil at kontakte de pensionsbevilgende myndigheder for et entydigt og korrekt princippielt svar? Jeg tvivler at de fleste modtagere af førtidspensionen er så meget inde i detaljerne at det vil være nemt for de fleste at forklare det. Bare se hvor svært det kan være at forstå selve spørgsmålet.... og få nogen (andre) til at reagere. Måske er spørgsmålet for kompliceret eller ikke formuleret simpelt (entydigt) nok, eller hvad ved jeg...

Håber anden/andre dukker op og kan besvare bedre end vi kunne.... Det er dog helt sikkert, at hvis nogen af de forbipasserende havde et svar til dig - ville det allerede have været postet. Krydser fingre
  Besvar med citat