Se enkelt indlæg
Gammel 11-01-2010, 23:06   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg altså ledt og ledt og syntes da godt nok det er noget modsat rettet oplysninger der kommer ud af dette ..

først fandt jeg et svar der indebar dette '

Citat:
I LAFS har vi kendskab til flere som har haft vikararbejde – mens de var på ledighedsydelse. Den indtjening man har, bliver modregnet time for time i ledighedsydelsen. Vikararbejdet var ordinære stillinger på mellem 8 – 15 timer om ugen.



Hvis du tager et vikararbejde, skal du sikre at du kan bestride det i.f.t. de skånehensyn du måtte have, både i forhold til timetal men også i forholdt til de øvrige begrænsninger du har
link til kilde http://www.lafs.dk/side.php?p_id=68


Det lyder jo meget godt ...

men så står der også sådan her

Citat:
Fleksibel ansættelse:

DSI mener, at det skal overvejes at regulere regelsættet, så det bliver muligt for mennesker visiteret til fleksjob at blive ansat som vikar eller sæsonarbejder - selvom det giver periodevis ledighed. Alt andet er også spild af menneskelige ressourcer og kvalifikationer. Gennem vikar- og sæsonarbejde er det også muligt at vedligeholde og forbedre arbejdsmarkedstilknytningen for den enkelte.
link til kilde http://www.handicap.dk/dokumenter/ra..._fleksjobnotat


Så bob bob den er jo lidt svær ..


Hvis jeg var dig så ville jeg nok sætte mig ned og skrive til sagsbehandler og høre hende/ham hvad der skal være opfyldt hvis du skal have lov til at tage et sådan fleksjob , skriv evt at det er vigtigt at du finder ud af det hurtigt, hvis alle dine skånehensyn er tilgodeset så skriv det ...

At du ikke ved hvor længe det vikariat kommer til at vare men arrugemtere så også for at det til hver en tid må være bedre at være i et vikariat kontra at gå ledig , at du på den måde måske kan være så heldig at du kan opbygge et forhold til virksomheden så du håber på at du måske en dag kan ansættes , at du på den måde slipper ud af ledighedsydelse for et stykke tid (selv om du ikke ved hvor længe ) at der ikke nogen steder i loven står at man må tage et vikariat men at der heller ikke står at man ikke må ...

Og at du gerne vil have helt klar besked om hvad jobbet skal tilgodese for at du må¨tage det og at du selvfølgelig vil stoppe med det samme hvis de kommer med et nyt job til dig ...

Jeg kan ikke med min bedste villje se at de skulle sige nej til det og gør de det så ville jeg helt klart skrive en klage til borgmesteren ...

Ikke nok med at det er bedre at have et job økonomisk for dig så er der en masse andre fordele ved det ..

1 du mister ikke tilknytning til arbejdsmarkedet
2 du etablere en god forbindelse til en virksomhed som måske kan være springbræt til et andet job eller at de måske kan hjælpe dig igennem deres netværk

3 kommunen slipper måske for at du støder ind i grænsen for ledighed med det til følge at de skal til at betale din ledighedsydelse uden refusion ...

Sådan alt i alt så kan jeg ikke se hvorfor de skulle sige nej ... så skriv til din sagsbehandler igen ,skriv lidt om jobbet og om din tilknytning til arbejdsmarkedet og argumentere for din sag ,så kan jeg ikke andet end forstille mig at de siger ja og skulle de sige nej så afsted med en klage til borgmesteren der er jo ingen grund til at spænde ben for borgerne vel

Jeg leder videre og ser om der er mere jeg kan finde ...
  Besvar med citat