Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2015, 16:15   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ducati Se meddelelser
Tak for denne info.

Jeg skal selv genvurderes, og ved at gå ud af mit gode skind ved den uvished der ligger ved det. Fik pension sept. 2012.

Jeg er meget interesseret i, at høre om, hvordan en genvurdering foregår. Er der en præcis lovgivning / vejledning til lovgivningen der beskriver hvordan og hvad jeg "kan blive udsat for" i forbindelse med genvurderingen ?
Det der sker er at du bliver kontaktet og bedt om at komme til møde med sagsbehandler....sikkert på jobcenteret...men kan være andet sted da det ikke er ens i alle kommuner...

Du skal så give dem lov til at indhente lægelige oplysninger...og have opdateret din journal/ressourceprofil...

Når den lægelige status er indhentet ja så alt efter hvad denne siger går sagen videre...

Har du fået det væsentligt bedre end du havde det da du fik din pension ja så kan du risikere at skulle have målt din arbejdsevne....

Hvis du ikke har fået det væsentligt bedre ja så afgøre de sagen og du får lov til at beholde din førtidspension...

Så hvis man ikke har fået det væsentligt bedre ja så er der ikke mere i det...

Husk at det skal måles i forhold til hvordan du havde det på tidspunktet da du fik din pension....

Så selv om du havde en arbejdsevne på 6 timer da du fik din pension og at man i dag kan få et fleksjob selv på mindre antal timer....ja så kan de ikke afgøre det ud fra det...

Det er KUN hvis du har fået det væsentligt bedre og dermed en større arbejdsevne at de kan gå videre med sagen....

Du skal regne med at lytte til en eller anden sagsbehandler som ikke aner eller har kendskab til hvordan man revurdere pensionssager...

Denne sagsbehandler vil sige alt muligt sikkert...feks at du skal måles ud fra de nye regler....eller at du SKAL arbejdsprøves osv osv osv...

Jeg har hørt mange vanvittige historier om hvad folk har fået at vide inden de skal have revurderet deres sag....intet af det passer...

Det foregår som jeg har beskrevet øverst...og sagen afsluttes i det øjeblik de finder ud af at du ikke har fået det væsentligt bedre end du havde det da du fik din pension...

Alle de sager jeg har hørt om og det er en del....ja de er alle endt med at borgeren har fået sin pension gjort fast fremover....

Ikke en er endt med at personen har skulle arbejdsprøves eller er blevet frakendt sin pension...

Hvilket jo nok er meget normalt eftersom man kun gav pensionen hvis alle muligheder var udtømte og arbejdsevnen var varigt nedsat...

Tid....

Det kan tage sin tid at blive revurderet...i min egen sag lidt over et år....og det eneste jeg skulle....ja det var til et enkelt møde med en sagsbehandler hvor jeg gav samtykke til at de måtte indhente lægelige oplysninger og hvor jeg fik opdateret min ressourceprofil...

Resten af tiden var ventetid hvor de blev færdig....og lidt over et år efter ja så modtog jeg et brev om at jeg havde fået min pension fast...

Jeg har dog også set sager der er gået en del hurtigere....det er nok forskelligt alt efter hvilken kommune man bor i og hvor travlt de har...

Der er nemlig ingen regler for hvor lang tid de må være om det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat