Se enkelt indlæg
Gammel 06-02-2018, 15:16   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
http://www.socialjura.dk/content-sto...7-af-911-2016/
§2
" Stk. 3. En person er uddannelsesparat efter § 1, nr. 12, hvis personen vurderes - med den rette støtte og aktive indsats - at kunne påbegynde en uddannelse inden for ca. et år og gennemføre denne uddannelse på ordinære vilkår. Vurderes personen ikke at have nogen barrierer, og dermed ikke at have behov for støtte og hjælp i forhold til at starte på en uddannelse, som personen kan gennemføre på almindelige vilkår, er personen åbenlyst uddannelsesparat.

Stk. 4. En person er aktivitetsparat efter § 1, nr. 13, hvis personen vurderes at have problemer af faglig, social og/eller helbredsmæssig karakter og dermed har behov for ekstra støtte og hjælp i længere tid end ca. et år, inden personen kan påbegynde en uddannelse og gennemføre denne på almindelige vilkår. "

Hvis du har brug for en kilde du kan henvise kommunen til, når du argumenterer for at du burde være vurderet aktivitetsparat


Kan tilføje at jeg engang besvarede nogen spørgsmål for en, der havde været visiteret uddannelsesparat helt frem til hun kom i ressourceforløb. Kommunen kan i princippet bare sige: "vi tror vedkommende er klar inden for 1 år.". 1 år senere: "nå, det var vedkommende ikke. Men NU tror vi vedkommende er klar inden for 1 år" osv osv.
Hvis man så har noget der kan argumentere imod at man kan være klar inden for et år, så får kommunen tilgengæld et problem.

(Jeg har forresten heller aldrig set en kommune stoppe en ydelse, som hævn for at man har klaget. Og jeg har været ret aktiv i diverse fb grupper i 3-4 år)

Sidst redigeret af MistyMiss; 06-02-2018 kl. 15:19.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat