Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2007, 16:49   #28
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Ingen gider læse hvad det går ud på. På Politiken sagde de, at de ikke mente det vil interessere tilstrækkeligt mange af deres 100000 abonnenter. Undertitlen på bind 1 er: "Om korruption og magtmisbrug i den offentligfe sektor".
Hmm.... hvis du nøjedes med "Korruption og magtsmisbrug" og undgik div. udtryk der indkluderer ord som "offentlige", "sektor" eller "uretfærdighed" m.v. i bogens første 2-3 kapitler - havde du nok oplevet større interesse fra mediernes side.

Problemet i Danmark er, at vi ikke har ordentlige journalister mere.... Vi har medieklovne, der danser i TV, lader sig interwieve til "Idioternes Kogebog" eller soler dem i skyggen af politikernes piedestaler.

Det er små, småtbegavede mennesker, der havde opgivet den faglige integritet mod 15-30 minutters fame, med jævne mellemrum.... Du går ikke glip af noget - kære Lys.... disse dårlige journalist-efterligninger ville alligevel ikke kunne yde dit arbejde den fornødne respekt og indsigt i den nødvendige dybde til, at kunne kommentere på, hvad for dem kunne lige så godt foregå på Månen.

Men bare rolig... vi finder på noget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Vi skal bryde igennem den tykke dyne der ligger over Danmark, som hedder:"Hurra, vi har et skønt velfærdssamfund!" Ingen vil kende virkeligheden.
Men jeg håber stadig!!
Mange hilsner
Vi kan oprette en fond med det ene formål, civilt at sagsøge alle de læger og lægeorganisationer der enten tilsidesætter deres lægeløfte eller ser stiltiende til, når det sker. Hvis en læge overholder ikke sit lægeløfte eller lægger det til side, efter forgodtbefindende - er han I MIN verden - ikke nogen læge mere.

Hvis jeg skal kunne overlade mig selv i en læges varetag - er jeg NØDT til at være tryg ved, at lægeløftet ALTID gælder, uanset nogen form for ydre forhold. En læge uden sin integritet er værdiløs! Så enkelt kan det siges.

Så selv om der kan være tale om forskellige ydre forhold, politik m.v. er det ALENE lægernes opgave at opretholde og forsvare deres lægeløfte. Man kan få nok så mange påbud eller ordrer - adlyder man ikke - er den skid slået. Det er lægerne alene, der skal passe deres lægeløfte, så den kan forblive intakt. Ingen andre. Kun lægerne selv.

Vi "snakkes" :-)

Sidst redigeret af Metro; 01-11-2007 kl. 16:52.
  Besvar med citat