Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2015, 13:06   #35
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Fra Aalborg:

Per Clausen har spurgt


På baggrund af Per Clausens henvendelse om ovenstående emner fremsendes hermed notat :

1. Er I enige i, at kommunen ikke kan bruge sine egne lægekonsulenter i behandlingen af en ansøgning fra en borger om at blive visiteret til et fleksjob, tilkendt førtidspension, eller et ressourceforløb?

Når kommunen har vurderet, at næste sagsbehandlingsskridt er, at sagen skal behandles på rehabilite-ringsmøde, vil det alene være Klinisk funktion i regionen samt den praktiserende læge, hvorfra der kan indhentes erklæringer og sundhedsfaglig bistand. Ankestyrelsen har på et dialogmøde i oktober 2014 i forbindelse med praksisundersøgelsen vedr. kommunernes anvendelse af rehabiliteringsteams gjort dette klart, og derfor er det nu også præciseret overfor jobcenterhusene i JC Aalborg.

Min kommentar:
Jeg er godt klar over, at der er noget ivejen med udtalelsen fra JC Aalborg, idet en sag anses for påbegyndt når Rehabiliteringsskemaets forberende del er blevet lavet, og derfor må de ikke længere bruge lægekonsulenter når det er lavet.

- Men de fatter simpelthen ikke noget Aalborg Kommune.

Jeg afventer Tilsynet.

Sidst redigeret af Bodrum; 14-01-2015 kl. 13:15.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat