Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2014, 22:29   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Korrekt Ida....

Men de "svært fysisk handicappede" skal holde tungen lige i munden for at adskille alle de særinteresser der findes.

Ida, bemærk venligst at jeg kun udtaler mig om de "svært fysisk handicappede" incl de progressive diagnoser og intet andet. Det er vigtig at forstå.

http://fysio.dk/org/nyheder/Urimelig.../#.U6nZlKjbc4Z

...hvor een mening fremkommer.

Som patient er jeg urolig over følgende, som er nævnt i en overenskomstaftale, netop afsluttet:

Citat."Således er udgiftsrammen sat ud fra, at der fra 2014 skal være max. 40 %, som får individuel behandling og i 2015 skal det kun være15 %, der får individuel behandling i denne ordning."Citat slut.

Spørgsmål?

Er det den enkelte henvisende praktiserende- eller hospitalslæge der afgør om henvisningen skal være vederlagsfri med baggrund i patientens helbred og reglerne fra Sundhedsstyrelsen eller en overenskomst? S.U.

Hvad gør samfundet når de 15% vederlagsfrie individuelle henvisninger er brugt op?

Hvis lægerne mener at der findes 17% patienter der er berettiget til individuel vederlagsfri behandling, hvem afgøre så hvem og hvornår disse henvisninger skal stoppes?

Patienter, som er underlagt reglerne om vederlagsfri behandling under en vedkendt arbejdsskade, er de med i de 15%? S.U.

Men, hvis Aalborg kommune får frit spil og politikerne vender på en tallerken og henvisningsretten kommer til at ligge ved kommunerne, så kender vi jo godt resultatet. Det er kommunalt holdtræning over hele landet uden selv at bestemme hvor vi ønsker at modtage vores behandling, som i dag. Ja, selv i udlandet kan vi overfører vores henvisning.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-06-2014 kl. 22:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat