Se enkelt indlæg
Gammel 08-08-2020, 11:34   #36
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Marianne Stein, Socialrådgiver dokumenterer påny

https://www.facebook.com/soc.mariann...type=3&theater

RASKMELDT PÅ OPERATIONSBORDET - KAN DET EGENTLIGT BLIVE MERE JAMMERLIGT I JAMMERBUGT KOMMUNE....?

Tjaaaa manden står i dag uden forsørgelsesgrundlag og skal gå med rollator.

Kære Beskæftigelsesminister, Peter Hummelgaard.

Må jeg få din opmærksomhed her i Nordjylland?

Min klient, som har arbejdet som pædagog i mange år, og som også har været aktiv svømmer og cykelrytter, blev i januar 2017 pludselig ramt af blødninger fra næse og mund og havde et alarmerende højt blodtryk

Han blev indlagt til observation, og sendt hjem igen uden en scanning.

Men siden blødningerne har han døjet med en udtalt træthed, og cyklen har af samme grund også stået stille lige siden.

Han formåede med nød og næppe at passe sit arbejde i et års tid. Dog med flere sygedage, ferie, afspadsering osv.

I januar 2018 var den gal igen. Han blev sygemeldt i forbindelse med en indlæggelse på sygehuset på grund af blødninger fra maven og et stadig forhøjet blodtryk, udtalt træthed, en plet på lungen, åndenød, en kronisk nyresygdom, polypper i galdeblæren, galdesten samt udposning på tarmen.
Desuden har han i mange år haft en diskusdegeneration i lænden og whiplash læsion med en afsprængning af en nakkehvirvel, som han dog har kunne holde stabil ved træning.

Han blev sendt til udredning pga sin udtalt træthed. Ved en MR scanning fandt lægerne forandringer på hjernen, som tydede på kronisk iskæmi (blodprop). Man fandt ikke frisk blod, så muligvis var blodproppen i hjernen opstået i forbindelse med blødningerne i januar 2017. Desuden fandt man forsnævring af en nakkepulsåre.

Angående kronisk iskæmi kunne lægerne behandlingsmæssigt ikke gøre mere for ham, hvorfor han blev afsluttet.

Og fordi lægerne ikke kunne gøre mere, mente jobcenteret åbenbart heller ikke, at de skulle gøre andet end at raskmelde borgeren.... efter 22 uger på sygedagpenge.

De sendte derfor en partshøring, som de dog måtte trække tilbage, da min klient skulle have fjernet galdeblæren ved en operation.

Men operationen var næppe overstået før kommunen stoppede sygedagpengene.

For nu var manden rask!

Operationen var dog langt fra vellykket.

Han ankede kommunens afgørelse og forsøgte at tilvejebringe de nye oplysninger, om at operationen ikke havde været uden komplikationer. Han havde fortsat blødninger fra maven.

Men oplysningerne ville sagsbehandleren ikke tage imod. I stedet fastholdt kommunen afgørelsen, og dermed blev han raskmeldt - uden at være rask OVERHOVEDET.

Kommunens afgørelse blev endvidere velsignet af Ankestyrelsen, men de havde jo heller ikke fået alle oplysningerne...

Er han så blevet RASK og “MOTIVERET” af at miste sit forsørgelsesgrundlag?

Næææh

Det er nu et år siden han mistede sine sygedagpenge, sit forsørgelsesgrundlag, og han har på ingen måde været i stand til at arbejde. Faktisk har han det så dårligt, at han ikke har været i stand til at klare sig selv, og har været nødsaget til at bo hos familie for at få den nødvendige daglige hjælp.

Så her et år efter kæmper han stadig med komplikationer efter operationen og bivirkninger pga. medicinen - blandt andet med daglige gener fra maven. Han går stadig til kontrol vedrørende den plet på lungen, som muligvis er årsagen til, at han lider af åndedrætsbesvær. Den kroniske nyresygdom er “mærkelig” nok heller ikke forsvundet efter jobcenterets raskmelding.

Diskusdegenerationen og gener fra whiplash læsionen er væsentligt forværret, fordi helbredet ikke længere gør det muligt for ham at træne.

Den udtalte træthed er kun blevet værre, og for det ikke skal være løgn, så fik han i januar 2019 en ny blodprop - denne gang ved øret. Det har gjort ham døv på det ene øre og ødelagt hans balance, hvorfor han nu kun kan gå ved hjælp af en stok og rollator.

Jeg er for nylig blevet inddraget i sagen og har naturligvis klaget over denne her fuldstændig horribel sagsbehandling. Kommunens svar; alt er sket lige efter bogen....

Behøver jeg at sige, at jeg er uenig!

Det vi til gengæld er enige om, er, at vi skal have et møde med jobcenterchefen og afdelingslederen.

For der er ikke bare tale om uanstændig sagsbehandling og dårlig forvaltningsskik. Der er også tale om alvorlig brud på retssikkerhedensloven - ulovlig sagsbehandling ved at ignorere og tilsidesætte de lægefaglige vurderinger og helbredsmæssige oplysninger.

Denne her sag er endnu et glimrende eksempel på en fuldstændig grotesk måde at behandle alvorlig syge mennesker på i dagens Danmark.

I min optik kan man umuligt behandle sine medmennesker sådan her, hvis man er ved sin fulde fem.

Men efter Helsingør-sagen i begyndelsen af denne her måned, giver det da anledning til at spørge, om der også har været iskonkurrencer, bonusordninger eller noget tilsvarende i Jammerbugt kommune til de medarbejdere, som kunne lukke flest sygedagpengesager? Ved blandt andet at ignorere borgers helbredsoplysninger....

Så kære Beskæftigelseminister, Peter Hummelgaard, hvor jammerligt synes DU, det skal være i Jammerbugt kommune, før du vil gribe ind?

Marianne Stein


Phhmw

Peter Hummelgaard og Mette Frederiksen har et forklaringsproblem, som naturligvis ikke påvirker dem.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat