Se enkelt indlæg
Gammel 21-08-2014, 10:09   #29
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Hej Popiae!

Okay, jeg kan se at der så er flere mulighederend jeg bliver informeret om, af kommunen. (Jeg bliver nemlig ikke informeret).

Når du skriver "funktionsbeskrivelse kan også bestilles og laves på anden vis", mener du så at en Reva-beskrivelse evt. kan være nok i sig selv til at afgøre fleks eller pension. Eller skal beskrivelsen altid suppleres af arbejdsprøvning/praktik?

Kan man afprøves/testes på reva-center ganske få timer om ugen?

Har du selv prøvet det?

Mht. vedligeholdende træning. Jeg ved ikke om det skal være vedligeholdende træning eller genoptræning, til en start. Mit problem er at min socialrådgiver vil ekspedere mig videre til netværkshold. Og jeg vil ikke parkeres der, hvor jeg ikke kan få den hjælp og støtte jeg har brug for. Hvis jeg nævner ordet genoptræning, så er man allerede parkeret yderligere i et år, og det er ikke i et ressourceforløb.

Mht. til ressourceforløb, jeg vil gerne under et ressourceforløb NU, har ønsket dette i det sidste år. Mine begrundelser er:

1) at jeg har været under offentlig forsørgelse pga. sygdom siden 2010,

2) jeg blev mere syg mens jeg var i arbejdsprøvning med henblik på fleksjob

3)Hvis jeg presses og stresses rent fysisk reagerer min krop øjeblikkeligt med smerter og forværring af funktionsniveau

4)Jeg er ikke i tilbud for vedligeholdelsestræning, som jeg burde. (pga. egenøkonomi)

5) jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg skal kunne gennemføre arbejdsprøvning og/eller Revatest med henblik på fleksjob ell. pension, samtidig med at jeg har en uafklaret økonomisk stressfaktor, og et meget dårligt helbred og funktionsniveau.

6) Jeg har en familie med samlever og tre børn, som også er ret pressede og mærkede af min situation.

Mit problem er :

Kommunen vil ikke give mig en rehabiliteringsplan

De vil heller ikke tage mig i et ressourceforløb, så jeg kan få hjælp og støtte til at gennemføre arbejdsprøvning mhb. på fleksjob ell. pension.

Mener du godt jeg kan søge pension på det foreliggende grundlag nu,(har kun tre mdrs. praktik, som er kasseret, fordi jeg blev yderligere syg. Men papirerne og beskrivelsen ligger jo i sagen. Kan jeg søge pension PÅ NETOP DET GRUNDLAG at jeg blev yderligere syg, og at det tages der NU overhovedet ikke hensyn til.

Hvis jeg søger pension skal jeg vel ikke nævne at jeg også har ønsket mig et ressourceforløb? (men det ligger jo underforstået i sagsakterne).


Hej Peter!

Jeg er ved at undersøge og forholde mig til det du skrev i går...

Mener du ikke det nemmeste for mig er at søge vedligeholdelsestræning efter paragraf 102 fremfor § 86, stk. 2.

Ved du hvordan jeg søger §102, er det hos borgerservicecenterets straks-ekspedition, eller når det er §102, er det så hos min socialrådgiver(som nok ikke kender denne paragraf)?

Mange hilsner og tak...Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat