Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2014, 09:34   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.047
Styrke: 34
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal forstå mekanismen, spillets regler samt lovgivning..

Kære Apollonia

Først en lille, men meget kærlig ment "opsang"

Prøv at begrænse antallet af tråde, da det er besværligt for os andre at danne sig et overblik i en given sag.

Lav flere afsnit i dine indlæg, som gør det lettere for os andre.

Du taler for meget!

Om alt muligt, som ikke rykker dig ud af stedet.

Dit livs "rat" skal du tage fat i, ellers vil kommunen vedblive med at styre udviklingen i din sag.

For 2 1/2 år siden oplyste du følgende:

"Ja, hej, så logger jeg på som ny bruger!
Kvinde, 42 år, har spondylolistese (hvirvelskred), degeneration af 2 diskosskiver, lille udbuling på en diskosskive, og let skoliose
."

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...listese-boern/

Hvis det en diagnose, som lægerne har stadfæstet i din hospitalsjournal, kan det være en særdeles alvorlig situation, som kræver stor ekspertise at træne, for at undgå en dese-operation (stivgørende operation).

Jeg tager det som en selvfølge at du har aktindsigt i alt 100% fra læger, speciallæger, hospitaler samt kommunen.? S.U.

Spondylolistese.

http://www.aleris.dk/vi-tilbyder/ale...dskred-landen/

Som ligger under denne tråd om optræning, som du skal kende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=5

Jeg kan forstå du har gennemgået et eller flere optræning forsøg, uden den store succes.

Var det på holdtræning enten ved kommunen eller i praksissektoren?

Eller modtog du individuel træning?

Var det hospitalet eller din praktiserende læge der henviste dig?

Hvor er din vægt? Inden eller uden, for normalt BMI?

Præcis, hvilke led i ryggen har du problemer, du oplyser:

"diskusprotusioner i nakke og lænd, og diskusprolaps thorakalt"

.... men har du den fulde viden om præcis, hvilket led det drejer sig om?

Her er det vigtigt at du præcis har kendskab til alt, hvad MR- og CT-scannings beskrivelserne nævner.

Jeg gentager: "diskusprolaps thorakalt" Kan det bekræftes, af en epikrise at du også har diskus prolaps i brysthvirvlerne (thorakalt)

Du nævner nu, at du har begyndende problemer ud i dine arme. Hvad siger din praktiserende læge til det?

Ofte beskriver du en urimelig situation, eksempelvis:

"Fik at vide at "I Odense Kommune opererer vi ikke med sygemeldte". Min veninde som var med som bisidder, spurgte hvad der skal til for at man er sygemeldt i Odense Kommune. "Man skal være indlagt"."

Når du møder situationer, som efter din mening er urimelig, hvad gør du så ved det?

En social sag drejer sig kun om ganske få ting, DOKUMENTATION og atter DOKUMENTATION, som er din opgave at sørge for er de rigtige dokumentationer i din kommunale journal.

Udover det, er det vigtigt at forstå at kun din arbejdsevne er kommunen interesseret i.

Dine diagnoser, hverken forstår eller interesserer din sagsbehandler eller jobkonsulent sig for.

Der findes kun een, som skal forstå og passe på dit helbred, fordi at den fremad glidning du har, forsvinder jo ikke ad sig selv, men består også om 10 år, hvis ikke der gøres noget, udefra.

Udover dette kan jeg forstå du også har andre diagnoser.

Men, hvis ikke du har 100% aktindsigt i alt 100% er det det første du skal have. Udover dette skal du også forstå alt 100% hvad der skrives i dine akter.
Ellers kan du jo ikke stille de rigtige spørgsmål

Din praktiserende læge er en særdeles vigtig medspiller i en social sag.

Når du taler med dig selv, hvilken konklusion kommer du så til? Ønsker du førtidspension eller fleksjob? Hvad tror du er muligt for dig?

Glem aldrig, at hvad omgivelserne siger har absolut ingen betydning overhovedet.

Men, hvad der skrives og dokumenteres i din kommunale journal er særdeles vigtig og her er det din opgave, at sørge for at alt 100% er korrekt beskrevet og at der ikke mangler væsentlige oplysninger. Det er grundpillen i enhver social sag.

Du kan godt se at kommunen og du, er lysår fra hinanden, i forståelsen af din situation:

Du beskriver dine alvorlige diagnoser, hvor kommunen mener "tilbage hos Odense Kommune i juni 2013, Klar til arbejdsprøvning"

Kun een kan ændre på dette misforhold og det er dig. Det kan kun gøres på den rigtige måde, nemlig at du skal være aktiv og ændre på de forkerte opfattelser af dine diagnoser.

Hvis jeg var i din situation, ville jeg skrive en liste med bekræftede diagnoser og sikre mig at alle dokumentationerne faktuelt ligger i din kommunale journal. Derefter ville jeg drøfte disse med din praktiserende læge om denne forslag til en dels behandling og hvilke muligheder der findes.

Hvilken behandling modtager du i skrivende stund? Hvis ingen, hvorfor?

Popiae`s forslag om at søge førtidspension iht §17, på det foreliggende grundlag skal du overveje nøje og også her forstå mekanismen.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Men før man igangsætter en sådan ansøgning, skal man først sikre sig, at alle oplysninger vitterligt findes i ens kommunale journal.

Jeg håber du læser dette i den ånd det er skrevet og tænker lidt over, hvad du fremover skal gøre for at komme videre.

Fordi, hvis ikke du begynder at være aktiv på den rigtige måde, så kan du fortsætte med at skrive i dine tråde, også om 2 1/2 år.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2014 kl. 11:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat