Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2014, 00:04   #23
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
opføgning på min sag...

Nu skriver vi august 2014. Jeg er stadig væk sygemeldt oven i min sygemelding. Har lige (igen på egen foranledning) været til samtale hos Odense Kommune vedr. hjælp i min situation. Ny sagsbehandler (igen). Havde ikke læst min sag, og mine diagnoser. De har kun helbredsoplysninger fra Smertecenteret liggende (som jeg selv personligt har afleveret hos dem i 2013). Helbredsoplysninger fra før, og efter findes ikke, kan jeg overrasket konstatere. Fik at vide at "I Odense Kommune opererer vi ikke med sygemeldte". Min veninde som var med som bisidder, spurgte hvad der skal til for at man er sygemeldt i Odense Kommune. "Man skal være indlagt". Nå, okay....
Jeg kom til mødet med endnu en forespørgsel om at der blev lavet en rehabiliteringsplan, og også gerne et ressourceforløb, for at støtte mig i genoptræning og vedligeholdelsestræning, før og sideløbende med en eventuel arbejdsprøvningsperiode. Dette blev igen nægtet : "Du er slet ikke der endnu." Samme svar som på sidste møde, med en anden socialrådgiver (har de gået på Klar , parat, svar-kursus samme sted? Måske der hvor de får bonus pr. videresendt sag). Så svaret var til mig: Du skal i aktivitetscenter, du er aktivitetsparat. dette sagde jeg at jeg skulle rådføre mig med min læge om. Så jeg nægtede jo mere eller mindre at skrive under på det papir hun vitterligt sad og viftede mig om næsen med. Hun sagde at NU skulle der indhentes lægepapirer. Som om hun lige havde opfundet den dybe tallerken. Jamen, jøsses. Og hvad skal du så PLUDSELIG bruge dem til?. Og hvor kom den indskydelse fra? Jeg var rasende. Min veninde huskede at bede om referat af mødet/aktindsigt. Og jeg har efterfølgende fået et referat, som siger at "Odense Kommune kan i henhold til frikommunebekendtgørelsen iværksætte meningsfulde opfølgninger for LAB paragraf 2, nr. 3, og revalidender." Så det er så åbenbart det lovgrundlag hun placerer mig under.

Den korte forhistorie : Jeg var i 2011 i 3 mdr.s arbejdsprøvning med henblik på fleksjob. Perioden skulle forlænges samme sted, men jeg var desværre blevet YDERLIGERE syg mens jeg var i arbejdsprøvning, så nu måtte forløbet afbrydes. Jeg havde fået føleforstyrrelser, nedsat kraft i begge arme og hænder, og kraftige ansigtssmerter. Var i arbejdsprøvning pga. dårlig ryg, men havde aldrig haft disse symptomer før.
Herefter lang udredningsperiode og tilbage hos Odense Kommune i juni 2013, Klar til arbejdsprøvning, men som det fremgår af ovenstående tidligere tråde, startede der i stedet dette cirkus at Odense Kommune ikke tager hensyn til mine problematikker. (i øvrigt tæller den tidligere nævnte arbejdsprøvning ikke, den blev kasseret, fordi jeg blev sygemeldt) SURT.

Diagnoser er overordnet, og kort fortalt : Kroniske, komplekse smerter, fibromyalgi (overlapper hinanden disse to), og tinnitus, hvirvelskred i lænd, diskusprotusioner i nakke og lænd, og diskusprolaps thorakalt, herudover progredierende slidgigt i hænder, 3 led på dette tidspunkt.

Lyder det virkelig helt hen i vejret med et ressourceforløb, og en rehabiliteringsplan? Jeg forstår det simpelt hen ikke? Er det for at spare penge til Odense Kommune, og for at score en bonus? Mage til upersonlig, uempatisk og mangelfuld sagsbehandling. (der har været mange tidligere fejl, har jeg opdaget, da jeg i jan 2014 bad om aktindsigt. Men dem skal jeg ikke komme ind på her, det vil være for omfattende)

MVH Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat