Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2013, 16:04   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ole,

Jeg blev også fyret pga. sygdom efter 8 års ansættelse i mit elskede job. Jeg var en del af de "uundværlige", men da de havde oplevet et forløb tilsvarende mit tidligere, tror jeg ikke at de turde andet end af fyre mig. Jeg blev dog enddog tilbudt genansættelse indenfor en periode med visse krav..

Hvis jeg var dig ville jeg ligeledes melde din sag til arbejdsskadestyrelsen, det kunne lyde som en sag for dem mht. kompensation for erhvervsevne tab.

Du er en af de mange der alt for sent får sagt fra pga. helbredsmæssige problemer og som mange skriver burde du nok ikke være hvor du var. Sket er dog sket og du kan naturligvis fortsætte din sag via fagforeningen for at opnå kompensation for uretmæssig fyring. De må også vide hvilke betingelser der gør sig gældende iht. din ansættelses kontrakt, opsigelses varsel osv.

Såfremt du har en pensions ordning bør du gøre dem opmærksom på din situation. Din arbejdsgiver vil formodentlig modtage kompensation fra dem sålænge du er under opsigelse, dog skal det komme dig til udbetaling efter flg. og dette skal man ofte selv sørge for.

Held og lykke med det hele indtil videre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat