Se enkelt indlæg
Gammel 16-03-2017, 19:40   #52
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.information.dk/indland/2...om-vise-tosset

»Jeg tænker på, at vi skal være forsigtige: Hvis du siger for lidt, kan de ikke hjælpe dig. Hvis du siger for meget, tror de, du er en slags mental patient.«

Jeniffer Breas filmhold besøger også andre lande – hun selv er sengeliggende – herunder Danmark, hvor en ung pige, der lider af kronisk træthedssyndrom, bliver tvangsfjernet fra sit hjem og anbragt på Klinikken for Funktionelle Lidelser, der behandler ME-patienter herhjemme. En betændt sag, som også har fået dækning i danske medier, fordi forældrene og kritikere af den danske behandling af ME-patienter har proteseret højlydt mod fjernelsen og myndighedernes behandling af den unge danske kvinde.

Hilsen Peter
Mange tak, Peter for linket.
Filmen vises nu på søndag den 19 marts kl 12 i Cinemateket i Gothersgade.

Jeg har fået oplyst at Jennifer Breas selv vil være til stede og kan svare på sprørgsmål, af en jeg kender godt, der selv har ME og fik diagnostieret sygdommen for flere år siden( før funktionelles lidelsers indtog i dk) af nu pensioneret overlæge. Isager.

Man kan se et klip på you tube med Jennifer Breas.

Ps. kommentarsporet i information kommer efter en del reklamer for andre arikler i avisen.

Kit madsen skriver i en kommentar til artiklen, at hun fik diagnosen ME af 2 danske speciallæger i 2011.

Lægen i rehabiliteringsteamet har givet hende, diagnosen: funktionel lidelse.

Nu ved hun ikke hvad det betyder i forhold til kommunen og pensionsselskaber.

En læge der ikke klinisk har undersøgt en patient kan gå ind og omgøre diagnoser fra speciallæger.

er vi langt fra lægekonsulenterne, nej vel.
Ny vin på gamle flasker.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat