Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2008, 00:22   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tænker så bare: Hvor mange af alle disse punkter der skal være i orden i forb. med førtidspension tror/ved i noget om, om rent faktisk bliver fulgt?

Jeg tænker bare, at hvis alt dette skal være nedskrevet, og kun halvdelen af sagerne overholder det... hvor lang tid vil det så ikke tage at få en resourceprofil og førtidspensionssag igennem!?

Som jeg læser alt det de vil have fældet ned, så må det da tage oceaner af deres i forvejen sparsomme tid at gøre alt dette.

Jeg gad vide, hvor mange sagsbehandlere der egentligt i sidste ende er i stand til, ved hjælp af deres sunde fornuft, at træffe den rette beslutning om førtidspension? ... jeg sider og tænker, om ikke ale disse borgerligt skabte strukturer og rettesnore og systemer blot sænker farten og overskuelighedem... samt ikke mindst menneskeligheden?

Hvorfor bruge 1 år på at "køre systemet igennem", hvis sagsbehandleren kan se det hele samlet ud fra et helhedsvurdering af borgeren!? ... ja det kræver selvfølgelig at man har samme sagsbehandler igennem længere tid, det ved jeg godt, men jeg føler alligevel lidt at det man gør er at "gå hele vejen rundt om skoven, for at fælde det træ man stod ved siden af, inden man begyndte"... blot fordi man skal...

Jeg synes man burde give sagsbehandlerne deres kompetence tilbage igen, i stedet for at overlade afgørelser til stive systemer. elvfølgelig med god retsikkerhed (der ER jo brodne kar imellem sagsbehandlerne... sådan er det bare).

Jeg tør væde med, at kunne de borgerlige partier gøre det, ville de gerne have et computerprogram, hvor man bare taster livsdata ind i, og så spytter maskinen en afgørelse ud to sek. efter... nogle gange virker det lidt som om det er sådan et system de gerne ville have.
  Besvar med citat