Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2015, 22:08   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fortvivletpige Se meddelelser
Vil bare lige dele en god nyhed med jer, som jeg lige har fået, da jeg ringede til Udbetaling Danmark for at spørge om reglerne for aktieindkomst på førtidspension. Damen i rører fortalte mig, at hvis man har indtægter fra aktier på den ene eller anden måde, også som aktiv aktiehandler, f.eks. daytrader eller lignende, så indgår det som en kapitalindkomst og bliver betragtet som formue. Og netop derfor må man tjene ubegrænset på det, så længe man bare bliver modregnet stort set efter de samme regler, som hvis man arbejder. Fordelen her er bare, at man ikke kan risikere at de vurderer en til at have arbejdsevne, fordi at det ikke er arbejdsindtægter. Så derfor hvis man er dygtig og kan tjene gode penge på det, så skal man ikke frygte for at miste sin pension, hvis man kommer til at tjene lidt mere end de omkring 70.000 kr. man må tjene før man bliver trukket. Bare et lille tip jeg ville dele med jer. Jeg sad nemlig selv i går og googlede det spørgsmål, og fandt en del tråde herinde omkring det, og nu har jeg altså ringet og fået det bekræftet af Udbetaling Danmark. Så jeg skal i hvert fald helt sikkert i gang med at læse nogle bøger og spare en lille startkapital sammen. Hvem ved hvad det kan blive til
Ikke for at tage modet fra dig eller være negativ.

Man skal bare huske på at man kan godt tjene på aktier, men man kan også tabe. Det er ikke kun gevinster. Og hvis man kun har en lille startkapital, ja så tror jeg det varer mange år før du tjener så meget at du bliver modregnet.

Det handler om at købe de rigtige papirer på det rigtige tidspunkt og så sælge dem igen på det rigtige tidspunkt. Hvis man derimod køber på det forkerte tidspunkt, f.eks. lige inden et stort kursfald eller en konkurs, ja så taber man penge i stedet for. Dette er ting man ikke kan læse sig til.

Jeg har i flere år leget med min pensionsordning, jeg har tjent penge, men jeg har også tabt penge, f.eks. Roskilde Bank, O. W. Bunker, SAS, Greentech energy er bare nogle eksempler hvor jeg købte og ikke fik solgt rettidigt igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat