Se enkelt indlæg
Gammel 30-12-2013, 23:46   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Nu skriver jeg lige det jeg tænker når jeg ser dit indlæg, så du må undskylde hvis du ikke kan bruge løsningen.

Ved en simpel googling finder jeg dette vedr DSB:

http://www.dsb.dk/om-billetter-og-ko...-pensionister/

SAP, ja så må du kontakte Udbetaling Danmark, det er dem der har svaret på hvornår de starter med at trække bidraget.
I linket står der ikke noget om, at pensionsmeddelelsen skal være den originale.

"DSB Legitimationskort til pensionister

Er du fyldt 65 år, behøver du ikke have et DSB Legitimationskort for at købe en 65-billet.
Er du pensionist, men endnu ikke fyldt 65 år, har du mulighed for at købe en 65-billet, hvis du har et DSB Legitimationskort.

Se information om 65-billet her

DSB Legitimationskortet får du gratis på en DSB station, når du viser din pensionsmeddelelse og afleverer et pasfoto. Pensionsmeddelelsen må højst være et år gammel.

Du kan kun få et DSB Legitimationskort, hvis du modtager førtidspension efter lov om dansk social pension."



Lige om lidt er det 4 år siden jeg blev tilkendt fp, d.v.s. at jeg 3 gange har været nede på stationen for, at få lavet et DSB legitimationskort, og jeg har altså aldrig oplevet, at de har studeret pensionsmeddelelsen så længe, at de har kunnet nå, at læse både personfradrag, trækprocent, udbetaling o.l.

Og hvilken interesse skulle de også ha' i dét.

DSB's legitimationskort er blevet debatteret herinde flere gange, og så vidt jeg husker var der min. 1 af brugerne her fra K10, som havde oplevet, at DSB ikke godtog det kommunale pensionist-bevis, og måtte hjem efter pensionsmeddelelsen.

Jeg har aldrig fået lavet et kommunalt pensionist-bevis, og jeg har aldrig savnet det.
De gange jeg har haft behov for, at dokumentere, at jeg er pensionist har jeg kunnet bruge det fra DSB.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat