Se enkelt indlæg
Gammel 31-05-2008, 17:30   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har så skrevet endnu en mail til Ellen Trane Nørby..

Grunden til dette er at jeg fra en anden vågen bruger her på siden fik et udskrift fra den dag der blev debatteret ledighed, og her kunne jeg så i folketingets direkte referat se at det bestemt ikke var mig der havde fået forkert fat i nogen med at Venstres socialeordføre Ellen Trane Nørby stod på talerstolen og i min verden villedte både folketinget og befolkningen der sidder ved skærmen og ser på, jeg ved ikke om jeg er nærtagende men når jeg tænker på en fart man havde fra alle sider med at kritisere SF´s formand Villy Søvndal for forkerte oplysninger i en valgkamp, ja så gør det at man selv skal passe meget på hvad man selv siger og i sær når det er sådan noget som kan være med til at stemple fleksjobber som ugidelig som man i mange år har gjort med feks kontanthjælpsmodtagere ..
Det vil sige man påstår noget fra regeringens side det er hverken hele eller halve sandheder men påstande som man med lidt overblik og søge på google kan finde ud at ikke passer ....

Feks ved vi der søger fleksjob at der undre ingen omstændigheder på noget som helst givet tidspunkt har været 500 ledige fleksjob i nogen som helst jobdatabaser ... ikke engang med lidt kreativitet og snilde kan man komme op på de omtalte 500 fleksjob så i min verden villeder Ellen Trane Nørby befolkning og folketing trods hendes svar til mig (som kan læses i længere nede i dette laaaaaange indlæg ) om at det er hendes bagland der giver informationer og hun bare tror på dem , ja så fritager det i min verden ikke en der sidder i så magtfuld position som hende fra noget ansvar...

Der er IKKE og har aldrig været 500 ledige fleksjob i div jobdatabaser...

Ellen Trane Nørby prøver så i sin mail at vise mig at der er altså flere end de 24 jeg påstår der er ... og ok jeg kan se at hun har et andet resultat (stadig langt under de 500 men trods alt højre end mig ) hun er kommet frem til 75 (jeg kommer frem til 74 ) på en frisøgning på jobnet med ordet flekjsjob ...

Jeg medgiver gerne at der er 74 hvori ordet indgår , som det fremgår af hendes mail så er der kopier af de 7 fleksjob, og jeg vil vove den påstand at det er fordi hun godt ved at hun ikke kan sætte dem alle ind, da flertallet af dem ikke har noget med fleksjob at gøre men ene og alene er opslag hvori ordet fleksjob indgår ...

og det er job som sagsbehandlere og jobkonsulenter .. ergo ikke fleksjob men ret skal være ret , så den dag hun sagde 500 vil der have været ikke 24 som jeg påstår men 24+7 = 31 ledige fleksjob ..

Jeg var kommet frem til tallet 0 ved at bruge jobagenten hvori jeg kan krydse af at det er fleksjob jeg søger , men jeg skal pr efterdags prøve fritekstsøgeningen også når jeg leder efter job


Når her er mailen til Ellen Trane Nørby og svaret fra hende af , jeg sætter rub og stub ind for så kan i andre som måske heller ikke har kunne finde ledige fleksjob på jobnet jo lige se om der er noget for jer i mellem man kan jo lige så godt forene det hele lidt

Først min mail til hende


Citat:
Til Ellen Trane Nørby.


I forlængelse af min mail sendt til dig den 29 maj 08 er der nu en der har været så venlig at sende mig den nøjagtige ordlyd som kom fra dig fra folketingets talerstol.


Da jeg allerede mens du stod på talerstolen henvendte mig til dig for at få linket til den hjemmeside du talte om og du ikke vendte tilbage med oplysningerne formoder jeg at du har indset at der ikke er hold i dine påstande.


Hvis det skulle vise sig at det er dig der har ret, så ville jeg stadig blive mere end glad for at se den omtalte side du snakker om.



Den nøjagtige ordlyd faldt i forbindelse med dit svar til Sophie Hæstorp Andersen(S):


Og ordvekslingen lød


Citat:
Sophie Hæstorp Andersen

Ordføreren sagde tidligere, at det bedste var at holde fokus på dem, der havde det svært, og det er man jo sådan set enig i, men det, jeg egentlig ville spørge om, var, hvordan ordføreren så synes det går, når man smider folk, som er syge, ud af et sygedagpengesystem efter 52 uger uden at have et sikkerhedsnet, der efterfølgende samler folk op og sikrer, at de enten kan komme tilbage på arbejde, eller sikrer, at de får behandling for deres sygdom eller i det mindste opnår et eller andet andet.

Faktum er jo, at der er rigtig mange mennesker, som står efter 52 uger uden noget forsørgelsesgrundlag, uden at kunne komme videre, og deres sag er syltet på et jobcenter eller er aldrig nogen sinde nået videre.

Kl. 15:13

Fjerde næstformand(Helge Adam Møller):

Ordføreren.

Kl. 15:13

Ellen Trane Nørby(V):

Det skulle helst ikke være sådan, at man står der i 52 uger. For med den meget høje beskæftigelse, vi har i dag, burde man på jobcentrene - og vi ved, at arbejdsmarkedets skriger på at få mennesker ud - være langt hurtigere til at tage hånd om de her sager. Hvis man går ind på nogle af de jobsøgningsbaser, der er, kan man se, at bare i dag er der 500 fleksjob tilgængelige. Der er rigtig mange jobs derude. Det er jo et spørgsmål om, hvordan man organiserer det her arbejde, og der har vi da et håb om, at de nye jobcentre bliver mere effektive, får mere fokus på, hvad den enkelte har behov for.



Min påstand Ellen Trane Nørby er at du enten taler mod bedreviden, at du sidder inde med nogen oplysninger som er forbeholdt dig, eller at står på folketingets talestol og vildleder både de mennesker der sidder og ser debatten samt folketingets medlemmer.


Det kan tænkes at du syntes jeg er irriterende og hænger mig i små detaljer, og det er så helt op til dig (jeg formoder at du ikke har tænkt dig at svare mig , da det jo burde være såre simpelt at svare mig på mit spørgsmål sendt samme dag som du påstår at du der er 500 ledige fleksjob på div jobsider )

Og hvad er så mit ærinde med den her mail ?


Mit ærinde er ganske simpelt, jeg syntes som borger at det er uetisk at stå og lyve på en taler stol, er det en fejl skal man afholde sig fra at komme med tal man ikke kender, vi er i dag et samfund fuld af mistro og fordømmelse og jeg hverken kan eller vil sidde og se på at en folkevalgt politikker er med at bære ved til det bål af mistro over for de svageste, og jeg vil vente mig at en socialordføre der deltager i en debat om ulighed gør sig den ulejlighed at sætte sig ind i et emne eller afholder sig fra at udtale sig om dette.


Der er i dag en stor mængde flekser der ikke kan komme ud på arbejdsmarkedet for jobbene er der simpelthen ikke, mange flekser, sender mange jobansøgninger men arbejdsgiverne gør sig ikke ulejligheden at svare, mange flekser, går efter en rum tid ned med psyken pga de forhold de bydes og de forhold er såmænd bare det at man pludselig opdager at man har erhvervet en sygdom, og at man ikke længere kan fungere som alle andre mennesker.

Samtidig med at man skal leve med det skal man også leve med mistro og mistænkeliggørelse.


Jeg er selv fleksjobber (pt uden arbejde pga. forværring af helbred) men inden jeg kom i job (som jeg ikke fik noget hjælp til at erhverve mig, men til gengæld var ved at miste inden det kom i gang pga kommunens rod) og jeg ved hvad det gør ved en at gå og søge alle de job hvor man ikke får svar, hvad det vil sige at blive mødt med mistro og hvordan det er at leve på en kontanthjælp og ernære sig selv og børn for den ringe økonomi der er..

Jeg er en af dem der har valgt mad frem for medicin fordi mine børn er vigtigere men jeg er også en af dem hvis helbred er blevet forværret pga manglede medicin og en af dem der på egen krop ved hvor stor en forskel der er på at kunne sige at man er i arbejde kontra at man er arbejdsløs.



Grunden til at jeg var fleks visiteret og på kontanthjælp er at der skete nøjagtig det for mig som Sophie Hæstorp Andersen omtaler, sygedagpengene udløber og kommunen er ikke færdig med deres del af arbejdet.

Og derfor er der kun kontanthjælp tilbage.


Derefter blev det til 4 år på kontanthjælp inden det lykkedes mig at skaffe mig et job.

Og tro mig du finder ikke den arbejdsgiver der ikke har hørt fra mig her i området.


Til sidst formoder jeg at du ved at man skal tilkendes fleksjob før man kan søge nogen af de job du snakker om og at kommunerne er så bange for at miste deres refusion at man hellere sender folk til 100 unyttige undersøgelser i håb om at en læge siger noget andet end de andre og sender folk i rigtig mange arbejdsprøvninger i håb om at kunne banke tiden for fleksjob op uagtet folks helbred liv og lemmer..


Rigtig mange af disse mennesker bliver mere syge i deres udredning end de var da de blev sygemeldt , mange får brug for psykolog hjælp de bliver ødelagt psykisk af mistro og mistænkeliggørelse og faktisk også af løgene, så når en politikker som du står på talerstolen og med urigtige oplysninger, så skaber du et falsk billede af rigtig mange tusind borger der i forvejen ligger så langt ned som de kan …


Jeg formoder at hele miseren kommer af at du ikke aner hvad du snakker om og jeg vil derfor stille dig nogen spørgsmål som jeg forventer mig et svar på.



1. du siger faktisk, at man burde visiteres til fleksjob, FØR sygedagpengene udløber.(er det så noget Venstres side har tænkt sig at gøre noget ved, eller har man tænkt sig at lade være 5 og 10 lige )


2. Du siger også , at der er 500 fleksjob tilgængelige. Hvis det skulle være tilfældet, hvorfor er det
så en stor HEMMELIGHED for fleksjobbere, HVOR disse fleksjob er annonceret?



4. Hvis der er UNDER 50.000 arbejdsløse (d.d.), så må halvdelen være ledige fleksjobbere da der jo
er anslået min 20.000 ledige flekser (eller vælger man som med alt andet at lade være med at tælle dem med i div statistikker for at pynte på resultatet? )

6. Hvordan skal ledige fleksjobbere på kontanthjælp og starthjælp forbedre deres sociale situation,når der INTET job er?


7. Har regeringen overhovedet nogen ide om hvor mange flekser der reelt er på kontanthjælp og starthjælp man kan ikke få det oplyst nogen steder?


Jeg ser frem til svar på min mail (som også vil blive sat på her http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...+trane+n%F8rby)


Derudover vil jeg klart anbefale dig at du kigger på disse link der er endnu et bevis for hvordan det er at være visiteret til fleksjob i Danmark samt at du i dit parti ikke er alene om at have en overlegen og virkelighedsfjern indgangsvinkel til det at være syg i dagens Danmark http://www.faa.dk/article/56223

http://www.faa.dk/article/56218

http://www.faa.dk/article/56033


og det bliver ikke nemmere med politikere der maler en rosenrød tilværelse, som ikke har hold i noget som helst så min opfodring til dig skal være kom ind i kampen, tjek fakta inden du udtaler dig og lad være med at bære ved til et bål der allerede er i fuld flamme vi er nogen der skal leve med den mistro og mistænkeliggørelse du er med til at fabrikere med u rigtige udtalelser det er totalt umoralsk og uetisk.


Hilsen

xxxx
øøøhhhh nu håber jeg at i stadig hænger med trods længden

Citat:
Og her kommer så hendes svar til mig


Kære xxxx

Tak for din mail. jeg fik inden debatten oplyst fra ministerier, at der pt var 500 ledige fleksjob i dk. ved søgning på 2 af de sider du selv nævner dukker der nedenstående op. Det er ca 100. Jeg må gå ud fra, at når ministeriet oplyser omkr 500 tilgængelige så er det fordi det er forholdet. Som jeg sagde i dabetten, så er det klart, at der kan gøres meget mere. Der er som du selv påpeger kommuner der ikke gør det godt nok. Det sagde jeg også. Der er sager der ikke følges op og behandles effektivt. Der er mange offentlige arbejdspladser, der ikke tager sin del af medansvaret og der er mange muligheder eks virksomhedscentre, hvor virksomheder og kommune går sammen om at lave inslusningsarbejdspladser mm som jeg også nævnte. Alt i alt er det klart, at der altdi kan ske forbedringer. Men min pointe var også, at vi i DK har en arbejdsløshed på 1,9% og at vi hver dag hører at der skriges på arbejdskraft. Derfor handler det jo netop om at sikre, at alle der har viljen til det også kommer i arbejde. At alle kompetencer udnyttes. Det er jobcentrenes arbejde at hjælpe med dette. Når du spørger om det her er noget venstre har fokus på, så er svaret ja, vi arbejder hele tiden med at sikre, at sagsbehandlingen bliver bedre.

MVH
Ellen Trane Nørby
Jeg prøvede at sætte de link ind som hun havde med men det ville blive alt for uoverskuligt ...

Men jeg kan sige at den første række af link var dem vi alle kender til hudløshed fra www.ijobnu.dk de kan ses samlet her http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp

de andre link og som jeg tænkte at nogen her måske kunne bruge her på siden er dem fra jobnet fritekst søgning hvor der kommer 74/75 link op ang fleksjob (de 7 er fleksjob ) men de kan alle ses her https://job.jobnet.dk/Jobbanken/Frame/Frameset.aspx

og så har vi også lært noget nyt i dag.. jobagenten er ikke effektiv så når i leder efter job på jobnet så tjek også lige med fritekst søgning i stedet for med jobagenten for søger man med den ja så er der 0 job

Men jeg regner ikke med at sidste ord er sagt i denne sag så jeg vender tilbage hvis der er nogen der hænger med endnu...

og jeg har selvfølgelig gemt den originale mail med alle link så der er dokumentation ....
  Besvar med citat