Se enkelt indlæg
Gammel 22-05-2013, 19:44   #27
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Og jeg vil til min dødsdag insistere på, at det er aldeles utilstedeligt og direkte amoralsk, at en person uden psykiatrisk/psykologisk/socialrådgiver-faglig baggrund eller det mindste kursus udi den slags, må foretage 'helhedsvurderinger' på en syg borgers situation.

Folk uden en sådan baggrund har i sagens natur ikke nogen referenceramme, og der kommer nok så meget kendskab til Karnovs lovsamlinger altså ikke til videre gavn!

Er du ok med at det er en blomsterhandler, 'der har fået bleget sine tænder engang', der næste gang skal vurdere, når du ansøger om at få hjælp til en tandbehandling?!

Er du ok med, at det næste gang du kommer til lægen er en tømrer 'der selv har haft hæmoroider' der skal lave en rektalundersøgelse på dig?!

nej, nej og atter nej!


Og JO, det kan nytte at brokke sig og råbe op - engang var det tilladt at tæske børn, og kvinder havde ikke stemmeret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Som udgangspuntk er det meget svært at bevise noget negativt - altså at der ikke er et krav om at socialfaglige vurderinger skal foretages af socialrådgivere.

Det eneste jeg kan gøre er at gentage at der er ingen lov der stiller formelle krav til uddannelsesniveau for de personer som kommunen ansætter til at foretage socialfaglige vurderinger. Heraf følger at kommunerne kan ansætte hvem de vil.

Du kan tro på det eller ej, men det er ikke desto mindre sådan det forholder sig.

Derfor vil jeg råde dig over at klage over en konkret afgørelse hvis du synes den er forkert.
Jeg vil ikke tro du får noget ud af at klage over den er udført af en speciel faggruppe (jurister), og sandsynligvis vil det kun føre til at andre - relevante - klagepunkter fra dig vil blive taget mindre seriøst.

Det er dit eget valg at spilde tid på gentagelser.

Jeg har på intet tidspunkt ytret, at jeg ikke tror på disse urimelige bestemmelser - blot efterspurgt en form for dokumentation på dem.

Du kender angiveligt ansættelsesbestemmelserne, men kan ikke henvise til noget skriftligt om dem - vi har regler for stort set alt i DK, garanteret også om ansættelsesforhold i kommunerne.


Den slags skræmmekampagner bider i øvrigt ikke på mig.
Og jeg har en pæn høj rate i vundne sager.
L.S. er ikke logget ind