Se enkelt indlæg
Gammel 22-07-2016, 15:52   #7
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Efter 2 år i ressourceforløb, har min sagsbehandler sagt, at hun mener jeg skal indstilles til FP.
Jeg skulle efter planen for rehabiliteringsteamet senest 1. September.

Der mangler dog lige få ting før jeg kan blive indstillet.

1. Jeg skal i arbejdsprøvning. Selvfølgelig skal jeg det, og det er helt fint.

2. Der skal udfærdiges en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvilket jo også er fint. Men min psykiater, som jeg har gået hos i 3 år, har først tid i kalenderen i oktober/november, hvilket kommunen ikke vil vente på.
De sender sagen i udbud, og jeg er ekstremt nervøs. Jeg er utryg, har ondt i maven, og er bange for udfaldet.
Det vil jo være en psykiater der ikke ser mine gode og dårlige dage.
Måske en psykiater der ikke lægger andet i det end at få pengene i kassen.
SB lagde da heller ikke skjul på, at der både kunne være fordele og ulemper ved det!

Skal jeg nu for teamet alligevel?

Nogen der har prøvet noget lignende?
Gode og dårlige erfaringer?
Nu kender jeg ikke til din sag, men vil foretrække en '2nd opinion' ved en uvildig psykiater som dog indebærer den risiko at psykiateren modsiger den behandlende psykiater. Gevinsten kan til gengæld være 2 psykiatere som siger/skriver det samme om ens helbred/tilstand og det vil så være svært for en kommune at snige sig uden om.

Sådan var det i hvert fald i min sag for 2 år siden, hvor min behandlende psykiater slog i bordet overfor min nu daværende kommune - både verbalt og i flere statusattester. Kommunen valgte så at indhente en uvildig speciallægeerklæring som stort set skrev det samme som min behandlende psykiater og det lukkede ligesom min sag 100%. Vejen var så banet for møde med rehabiliteringsteamet - jeg skulle dog lige have udarbejdet en funktionsevnebeskrivelse som der efterfølgende blev lagt stor vægt på og som var medvirkende årsag til at teamet indstillede mig til førtidspension.

Jeg var ligesom dig noget nervøs men mødet med psykiateren, som blev hentet til Jylland fra København, var nu en meget behagelig oplevelse.
job er ikke logget ind   Besvar med citat