Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2010, 23:48   #28
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Lotte!

Du er bare så god til at passe på dig selv midt i en kompleks sag.

Men vælg dine kampe meget nøje!

Her mine overvejelser omkring dit seneste indlæg:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68;134797Ja jeg tænker også lige nu frem og tilbage, det er jo et eller sted sindsygt langt ude, at skulle gå til en psykiater.


[COLOR="royalblue"
Jeg er enig i, at det virker fuldstændig barokt, at du synes at skulle dokumentere, at der ikke er nogen psykisk komponent i din diagnose/smertetilstand - med en psykiatrisk speciallægeudtalelse. [/COLOR]

Men jeg ved også, at lægekonsulenters/sagsbehandleres bekvemme myte om psykiske komponenter i mange sygdomme, vægtes uforholdsmæssigt i mange ftp-sager. Så kan man jo altid anbefale mere behandling af den psykiske komponent i sygdom.

Og det virker som om ortopæd direkte er blevet spurgt af sagsbehandler/lægekonsulent, om der vurderes at være en psykisk komponent i din smerteoplevelse - og ortopæd har svaret ja til sagsbehandlers/lægekonsulents tese om psykisk komponent i din smerte, selvom han intet kan vide herom - og denne teori står nu i din sag - forfægtet videre af sagsbehandler(e)!

Den teori bør effektivt aflives ved psykiatrisk speciallægeudtalelse, vurderer jeg.


Så jeg har ombestemt mig og gør det ikke med mindre min sag bliver afvist og de vil have mig til psykiater.


Jobcentre har tradition for at køre rundt med folk med myter om psykiske komponenter i fysiske sygdomme.

Disse myter må stoppes ved at psykiatere udtaler sig imod disse myter, tænker jeg!


Jeg har jo en scanning som direkte bevis på min fysiske sygdom, og den kan jobcenter altså prøve at ignorere alt hvad de vil, den forsvinder ikke af den grund.

Ja - der er grundig dokumentation fra alle dine læger om svære fysiske smerter - og dokumentation fra psykologer om. at du vurderes psykisk stærk, så smerter må vurderes uden psykisk komponent.

Jeg begyndte først at opleve ubehagelig opførsel fra sagsbehandlere efter resultatet af min scanning, hvilket jo passer meget godt med at de vil forsøge at undgå indstillinger til førtidspension, og da min sag er så åbenlys, og konkret, så er der kun skuffen at gemme den i lige så længe den går - og det er jo over tre år siden jeg blev scannet nu, så de har formået ret godt at sylte sagen, og igen i to år efter arbejdsprøvningen.

I mellemtiden har deres indsats bestået i at indhente den famøse speciallægeerklæring fra ortopæd, som bekræfter svære fysiske diagnoser, men samtidig belejligt påstår smerter vurderes at have en psykisk komponent - selvom læger og psykologer iøvrigt ikke ser psykisk komponent i dine diagnoser/smerter!

Men denne famøse ortopæd vægter for kommunen - fordi han har har leveret den seneste såkaldt uvildige speciallægeerklæring til kommunen.

Det er vigtigt, du selv opfølgende afkræfter denne speciallægevurderings myte om psykisk komponent i din smerte. Det kan du ved udtalelelse fra psykiater herom.


Jeg har orden i de ting nu nævner, det har taget lang tid at få orden i det hele, men her haft familie til at hjælpe mig med det.

Jeg er glad for at du mener min sag er så forsømt, at de vil få røde ører og gøre noget ved det hvis jeg søger selv, det har jeg nemlig også tænkt lidt på, også i forbindelse med Borgerrådgiveren, hvordan jobcenter mon vil argumentere for at min sag stadig bliver syltet.

Ja - det synes jeg også! Men de vil til hver en tid kunne forklare sig, som de løbende har gjort til dig og til borgerservice, at sagsbehandling er i gang!

Jeg har kigget på arbejdsevnemetoden, men det er lang tid siden, så jeg vil få en til at gennemgå den for mig. Tak for linket til den.

Enig - dette link er vigtigt!

Kan ikke skrive mere i aften, for nu går min veninde der hjælper mig med at skrive på computeren, hun skal hjemad nu.

Jeg vil søge pension på mandag, og få skrevet et brev jeg vedlægger når jeg ansøger mandag.

Men sørg for udbygning af din sag ved dokumenterende psykiatrisk udtalelse, der går imod myte om psykisk komponent i din diagnose/smerte helst inden ansøgning om ftp jf § 17 stk 1- så vil din sag i den grad stå meget stærkt både lægefagligt og socialfagligt i evt. ankesag - og det har kommuner respekt for!
Dette er mine videre overvejelser i din sag!

Men selvfølgelig er der mange veje i din sag!

Sidst redigeret af Katharina; 19-11-2010 kl. 00:31.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat