Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2011, 20:36   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Systemet ER sygt.



For størsteparten af alle borgere tager det i snit 5-7 år, hvor de første 6 måneder til 45 uger nærmest står stille uden der sker en fløjtende fis, først når det er tæt på at sygedagpengene stopper sker der noget (det er HELT normalt) Så ryger folk på den billige ydelse KHJ (efter de gyldne 52 uger) og så skal man til at sætte en ny sagsbehandler ind i sagen, og først der efter begynder der at ske noget. Med andre ord er det helt normalt at syge parkeres på KHJ i 4-6 år, mange oplever en reel langtidssparkering, flere her på k10 kan berette om over 10 år uden udsigt til afklaring.

Det er ærgerligt at du bliver overrasket over at systemet fungere på denne måde, for det vidner desværre om at også du er en af de mange som fuldt og fast har troet på at der er et sikkerhedsnet der griber når man falder, og at syge på KHJ sikker bare er dovne (og raske) Desværre fordi vi syge faktisk har råbt op om det her i årevis, men ingen gider lytte og endnu færre tror på os, altså før de selv står midt i det, og selv der er der alt for mange der har en eller anden ide om at det er alle andre der er dovne bare ikke en selv.
Jeg tror at alle bliver overrasket over hvordan systemet fungerer, når vi selv sidder der, og hvor langsomt det går. Husker da godt da selv startede i systemet der troede jeg da også at jeg havde en afgørelse efter 1. arbejdsprøvning, men jeg blev klogere...

Du har ret med hensyn til at en sag kan tage 5 - 7 år og også mere, jeg stod stille de første 6 mdr derefter 2 arbejdsprøvninger i rap ( i denne periode også fjernet fra sygedagpenge ) sa jeg så lander på kontanthjælp går det endnu langsommere, typisk gik der 1 - 2 år mellem arbejdsprøvninger og revacentre. Nu er jeg ved at være ved vejs ende, og det ligner en afgørelse pr 1/4 men så er det også 8 år siden jeg blev arbejdsskadet.

Jeg giver ikke meget for kommunens 3 mdrs møder for det er ikke andet end en sludder for en sladder man bliver indkaldt til.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat