Se enkelt indlæg
Gammel 23-12-2008, 02:27   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De har nøjagtig samme problemer i Sverige.

Prøv at læse her:

Citat:
Kan mista jobbet - OCH sjukpengen
De mister sygedagpenge efter et halvt år, hvis de ikke har fundet et arbejde, som intet har med deres nuværende at gøre.

Og lægekonsulenter gør som her:

Citat:
Äntligen så börjar massmedia ta upp det som håller på att hända oss som är sjukskrivna. Jag har tyvärr kommit längre i kedjan av sjukskrivningar. Har blivit tvingad till att bli sjukpensionär mot min egen vilja och med det så ges man en möjlighet att jobba på den del som jag är sjukpensionär. Jag kan inte gå upp i tid och tjäna pengar pga av min skada som jag fick godkänd som arbetsskada i september 2000 och samma skada som inte kommer att bli godkänd from juni 2008, håller just nu på och överklagar. Det är två läkare som jag inte får träffa som bestämmer att det inte finns något samband med min skada idag och den skada som blev godkänd i september 2000. Har upptäckt att den sista försäkringsläkaren som har lämnat ett utlåtande inte har läst igenom mina kompletterande uppgifter, han har nämligen inte skrivit under och det är han tydligen skyldig att göra! Jag har skickat 2 mejl till socialförsäkringsminister Husmark Persson och har inte fått något svar. Jag lider verkligen med dessa som är på väg att hamna i Försäkringskassans rullar. Ni kommer att få kontakt av handläggare som är bakbundna av sina chefer och av systemet. Även fast era husläkare och andra läkare skriver intyg som är sanna till högsta grad så har ni inte en chans mot Försäkringskassan. Läkarna själva säger att de börjar att tappa tilltron till det svenska sjuksystemet. Hoppas att ni inom massmedia går till botten med detta sjukförsäkringssystem.
http://nyhetskanalen.se/1.779236/200...omment=0#forum

Og der er MAAANGE kommentarer allerede.

Måske svenskerne burde have en k10.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat