Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2008, 17:25   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lægekonsulenter skal kort og godt holde sig fra, at vurdere noget som helst andet, end om der mangler oplysninger i en sag, og så oversætte det lægelige sprog, færdig arbejde.

Synes det er horribelt, at man smider lægelige afgørelser og vurderinger over på konsulenter, der ikke er underlagt noget som helst lægeligt ansvar, for på den måde kan alle vaske hænder, selv om de har overtaget borgerens personlige ansvar, nemlig at lytte til deres sygdom. Skal nogen overtage sådan et ansvar via økonomisk tvang, så må man også kunne stille de personer til ansvar.

Det må da være sådan, at er man ikke underlagt lægeløfte i sit job, at så må man heller ikke udføre lægeligt arbejde... hvilket vurdering af manglende dokumentation, samt oversættelse efter min mening heller ikke er.

Men vurdering om en person forsvarligt kan sendes i aktivering, arbejdsprøvning, samt direkte modarbejdning af faglæger's udtalelser og vurderinger, som de i øvrigt er underlagt lægeløfte omkring, synes jeg stadig skriger til himlen...

Når Karen Jespersen kan side i sit elfenbenstårn, og bilde borgerne ind, at det er nok bare at sende et cirkulære ud, og løfte pegefingeren, og så ellers forestille sig at de følger det når det ikke er en lov, så er der vidst noget ministeren ikke helt har forstået omkring kommunerne... eller har hun?

Jeg tror hun i bund og grund synes det er OK, at lægekonsulenter gør det her, for ellers havde hun stoppet det for længe siden. Men Jespersen ved godt, at det ikke er nogen pæn indstilling at have, så det er jo meget belejliget, at man blot sender et cirkulære ud, der synes at vise offentligheden, at hun rent faktisk MENER, at det er noget "fy fy!" så hun har sin bagdel clean når pressen stiller sig op og spørger... alt imens de "uvorne unger" som kommunerne så er, fortsætter med at "mobbe" imens "mor Jespersen" leger "hvad man ikke ved, har man ikke ondt af"...

Mit gæt er, at der ikke kommer en skid ud af disse spørgsmål i folketinget, andet end at hun sender Odense Kommune en løftet pegefinger, og når de så aligevel ikke retter sig efter det, og pressen ikke gider bore mere i den sag... så får de lov at fortsætte ufortrødent igen.

For Karen Jespersen er nøjagtig lige som Claus Hjort Frederiksen; Bedøvende ligeglad med borgere der ikke kan arbejde... kort og godt.

Hun virker rent ud sagt som typen der opfatter mennesker med sociale problemer som en belastning der blot koster samfundet penge, for det eneste hun gør sig i er som Hjort; Sanktioner, straf og sindsyge ideologier.

Disse to "politisk retarderede" ministre opfatter deres ansvar overfor deres område, som skadedyrs udrydere ser på en rotteplage... og de "rotter" der ikke kan løbe den rigtige vej i "hjulet", bliver "aflivet bag kulissen"... simple as that.

Når det kommer til disse to ministre, så synes jeg det er lige så smart at have placeret dem på deres poster, som det ville have været at sætte aberne i Zoo til at passe på bananerne.

Sidst redigeret af Razmo; 22-12-2008 kl. 17:36.
  Besvar med citat