Se enkelt indlæg
Gammel 08-01-2011, 12:31   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kmj1205 Se meddelelser
Hejsa, jeg er helt ny herinde på K10 - ser ud til at være en god side

jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer inden for parktik efter 18 mdr på ledighedsydelse?

Min historie i korte træk.

Jeg har været visiteret til fleksjob ca 15 timer om ugen siden 2006.
var i fleksjob 6 mdr. efter 3 mdr. praktik, men da krisen kom, var vi 9 - heriblandt 3 fleksere - som blev fyret.

pr. 1/8 blev jeg tilknyttet et privat bureau, som skulle finde en praktik for rådighedsvurdering i 4 uger.

Jeg fandt selv et sted, og skulle være der fra den 8. nov til den 3. dec - dette fik jeg heldigvis forlænget til den 28. januar i år, da jeg ikke helt synes jeg var afklaret mht, hvad jeg kunne klare. Timer og arbejdsdage er på plads, og det fungerer fint.
Normalt er det jo sådan at man kun er på stedet til man er afklaret omkring ressourcer og der er fundet ud af om man stadig kan magte et fleksjob eller om man skal til at se på andre muligheder ...

din ressourceprofil er opdateret efter opholdet og helbred timer og ressourcer opdateret ikk ?


Citat:
Nu vil kommunen tilbyde mig praktik inden for det offentlige, i op til 12 mdr., via en special pulje - dette er jeg rigtig glad for, og nu kommer mit spørgsmål/problem:

jeg er faldet rigtig godt til i praktikken, og de er rigtig glade for mig og min 'ringe' indsats, jeg har skønne kolleger og en dejlig gruppe gamle demente, som jeg er kommet rigtig godt ind på og jeg kan virkelig gøre en forskel i deres hverdag.

Lederen har sagt, at hvis der bliver luft i budgettet, til at ansætte mig i fleksjob, vil de oprette et, da de gerne vil beholde mig.

Er der nogen der har erfaring med/kender til om jeg evt. kunne få lov til at blive i min praktik i stedet for at skulle et andet sted hen i de 12 mdr. Det er en off. institution, og jeg er rigtig rigtig glad for stedet, de tager meget hensyn til mine skåneområder, arbejdstiden er perfekt og det ligger 500 m fra min bopæl, så jeg ikke skal bruge mine sparsommer resourser på transport.

Min sagsbehandler og jeg skal have møde efter jeg har afsluttet praktikken, men hun er ikke til at få fat i, så jeg kan spørge hende.

min plan er at snakke med lederen på mandag om de evt. kan gå ind i et sådant forløb (hvilket jeg er 100% sikker på de gerne vil) og så gå den vej.
Hvis du har et godt råd eller input - så hører jeg gerne.

på forhånd tak for hjælpen.
og rigtig god weekend

De der tilskud de snakker om er netop nogen man kan få inden for stat og kommune så det bliver billigere for arbejdsgiver at have flekser ansat , da det jo er et offentligt sted du er , mon så ikke der skulle kunne være en chance for at du kan få de 12 mdr der..

Det kan da helt sikkert godt betale sig for dig at høre både arbejdsgiver og kommune om det, og det værste der kan komme ud af det er jo et nej, så klart et forsøg værd

Jeg kender til folk der har været ansat med det tilskud i kommunen men ved ikke af at nogen har fået opfyldt specielle ønsker om stedet ,så kan ikke sige meget andet end at du må prøve at snakke med både arbejdsgiver og kommune om det...

Held og lykke håber du får lov at blive som lønmodtager på dit praktiksted
  Besvar med citat