Se enkelt indlæg
Gammel 01-06-2010, 10:37   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
tja, hejdien, og når man så kommer udmattet hjem fra arbprøvning ja, så forventer jeg da også at man iflg lovgivningen stiller fx en hjemme hosser eller hjhjælp til rådighed for man har brugt kræfterne andetsteds ikk´!

Det gir lovgivningen netop mulighed for, så det vil da være interessant hvornår Staten/kommune begynder at bevæge sig derud -på yderligere gyngende grund, vil jeg mene!

-for slet ikke at tale om hvad det psykisk vil gøre ved hele familien -kræver det mon ekstra psyk behandling etc....

-INTERESSANT, tankevækkende, facinerende -hmmm.....

(sorry, iflg lovgivningen så er og blir det forældrenes ansvar ang børnene, men iflg lovgivningen SKAL stat/kommune jo HJÆLPE hvis borgeren/familien har brug for denne hjælp -dér skal vi da ikke spare eller hva!)
Tja det er to helt forskellige ting hvad kommunen forlanger og forventer og hvad der står i loven, mens jeg var i arbejde (flex) kom min datter til skade og jeg kunne få nada hjælp det forventnede kommunen sørme at min datter jeg og min chef klarede i fælleskab , så min chef mistede lige 5 timer om ugen på den konto min stress kom i fuld flor og min datter sad hverdag en time på skolen og ventede på at komme hjem ... (ben i skinne og på krykker )

og det drejede sig kun om 6 uger og jeg havde venner der hjalp mig , kan med gru tænke på hvordan det er at have et handicappet barn hele tiden stress og en kommunen hvor penge er før alt andet ... stakkels forældre og stakkels unge ...


LLA du skriver

Citat:
Jeg har så henvendt mig til min store datters sagsbehandler i handicapcenteret for en udtagelse, og hun blev godt nok tosset på dem. Hun har skrevet et 3 sider langt brev som støtter op om mig og mine børn og hun giver dem en verbal overhaling med samtlige relevante paragrafer.
Har du hørt noget fra kommunen af ?

det jeg tænker på er om ikke du er med i en forening i forbindelse med dit barns handicap ...

Det kan godt være at de skal gøre alt hvad de kan for at få folk tilbage på arbejdsmakredet men samtidig skal de altså også følge loven på børneområdet og det er nok ikke lige barnets tarv at fjerne det hjemme fra til en aflastnings familie fordi mor skal i arbejds prøvning ...

Lad os høre hvad der videre sker og jeg er glad for at høre at du har opbakning hele vejen rundt , for når først de går efter ungerne så er det altså noget der kan dræne en ... så kæmp og hvis jeg var dig så ville jeg klart skrive en klage til borgmesteren og klage over at fordi man bliver syg og har handicappet børn så skal man åbenbart behandles andreledes og sende sine børn væk i strid med børnenes tarv , jeg tror ikke de når så langt med dig for det lyder som om du har rimlig styr på det, men tænker på dem der kommer efter dig .. held og lykke krydser fingere for dig ...
  Besvar med citat