Se enkelt indlæg
Gammel 20-12-2010, 00:38   #4
Shadow
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Shadow er ny på vejen
ulovligheder

Indledningsvis....

Tak for de mange gode råd


I forbindelse med denne tråd, vil jeg gerne lige gøre opmærksom på noget som har ulmet i mit baghoved.

At sabh. bevidst, på baggrund af kommunens økonomi og måske direkte vejledning herom, forsøger at få sagerne afsluttet på en/et forkert beslutningsgrundlag.

Altså eks.
Hvis kommunen vurdere en sag og beslutter - "hvis vi kan tolke dette på EN måde som gør det muligt at stoppe sygedagpenge, gør vi det!". Kommunen sender efterfølgende sagen til hhv. partshøring, anke mv. Hvis borgeren i forvirringen ikke opdager misforståelsen.... folder kommunen armene og går den så går den.... (en vildfarelse samt økonomisk vinding)
Borgeren henvises til at søge kontanthjælp med formuetab til følge. (handling)

Håber den/de stakkels sagsbehandlere er bekendt med at, ukendskab til loven fritager ikke for straf.

STRAFFELOVEN's §279.
For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

Strafferammen er fængsel i, indtil, 1 år og 6 mdr.

Forbrydelse er fuldbyrdet når formuetab er indtrådt.


Tror nu kommunen er bekendt med nævnte lov, da netop §279 benyttes ifm. med socialbedrageri.


Indrømmet...
Lidt harsk udmelding, men jeg bliver fan'me helt rødglødende når man læser rundt i dette forum.


Mvh.
Shadow
Shadow er ikke logget ind   Besvar med citat