Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2011, 12:39   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Suprise jeg er ikke enig

Der står feks i lederen ...

Citat:
. Langt de fleste, der i dag går på efterløn, kunne uden helbredsproblemer fortsætte nogle år. Faktisk er det en betingelse for efterlønnen, at man er fuldt i stand til at passe et arbejde.
Nu kender jeg til en del der de sidste år af deres arbejdsliv kravler på arbejdet hager sig fast med spidsen af deres fingere negle , min egen mor kollapsede flere gange på jobbet men sygemeldte sig meget sjælden for så vidste hun jo at hun ikke kunne få sin efterløn , tanken om at efterlønnen lå et par år fremme var det der fik hende til at overleve sin hverdag og sit job ...

Kender da også til flere som er på dagpenge og venter på den dag de kan gå på efterløn de er ikke sygemeldte selv om de ikke vil kunne varetage et job , deres læger snyder lidt og det gør de også selv... og hvorfor ... ??

fordi de ikke er døde nok til en ftp i følge kommunerne eller fordi de ved hvor svært det er at få en ftp ... de er bestemt nedslidte men ikke nedslidte nok ...


Der er så snakke om senior ftp som også kommer dem til gode som ikke har betalt til efterlønnen .. og ja jeg har godt hørt om at det skal være nemmere for de nedslidte at få pension .. men når de snakker om det så snakker de i forhold til den lange sagsbehandling og alle arbejdsprøvningerne som skal gøres nemmere... der er ikke snak om at man ikke skal have det første søm i kisten ...

Så det vil sige de skal stadig have nul erhvervsevne tilbage ergo helt ødelagte ..

Og det er sq da ikke fair efter så mange år på arbejdsmarkedet ...

Nææ lad os komme tilbage til tiden hvor folk faldt døde om på jobbet eller kort efter de havde trukket sig tilbage ...
  Besvar med citat