Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2012, 12:39   #8
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Tusind tak for svar - har læst det tidligere, men får jo så først svaret nu her

Jeg er under 40 ja, så pludselig er jeg ung i systemet, hvilket jeg ellers håbede på skiftede da jeg ramte de 30 - men næ nej.

Jeg var til samtale idag (sidste gang, som så ville være første gang siden barslen, stod jeg der til tiden og fik besked på at sagsbehandleren altså var syg ) .. MEN.. jeg ved nærmest ikke hvor jeg skal starte og slutte. Da jeg sluttede arb.prøvning sidste gang, var aftalen at jeg skulle ud i ny igen, og den skulle starte med samme skånehensyn, og på 15 timer - idag bliver jeg så mødt med en sagsbehandler (som er ny for mig), som ikke vil høre tale om arb.prøvning, da hun ikke mener det begreb eksistere mere og ikke har gjort det længe. Og jeg er alt for ung til at ville søge om fleks, at jeg skal ud i virksomhedspraktik (og hun begynder her også at snakke om de nye tiltag) - og hun kan tilbyde mig at ISS skal finde sådan en til mig, og jeg skal starte på 3-4 timer pr. dag, og arbejde mig op - og hvis jeg ikke skal op i timer, så skal der ligge en god grund hver gang - og den vil vare ca 13 uger, og dem skal jeg være indstillet på at skulle have en del af, og vare op til 5 år
Så er det at jeg giver mig til at stor tude - jeg føler på intet tidspunkt mig hørt, jeg henviser til den aftale jeg lavede med min gamle sagsbehandler, henviser til at jeg ikke er ny i systemet, at jeg F ikke vil sidde der og få af vide at jeg enten skal vente til jeg er 40 eller 5 år på afklaring i systemet - jeg VIL fandme ikke skulle syltes på den måde, jeg har alt for mange år i systemet allerede.
Jeg spørger til ressourceprofil, om der stadig findes sådan en - svaret er ja, på sin vis, men hun lige har været i et møde, hvor hun er informeret om at den også ændre sig, og så glider hun ellers af på den - hvad med lige at kigge på den, opdatere den eller lign- vil jeg da nu mene er ret relevant

"du kan jo ikke nå nogen virksomhedspraktik før efter årsskiftet alligevel" er hende svar da jeg markere mig, ved at sige at jeg simpelthen ikke forstår, hvorfor de går ud fra en sagsbehandling der ikke er trådt i kraft endnu, hvorfor hun ikke forholder sig til det der allerede ligger på mig, og aftalen jeg havde med sagsbehandleren .. jeg er målløs over hvor meget jeg føler der bliver trukket ned over hovedet på mig - min gamle sagsbehandler så det sgu som hans pligt at møde mig, så jeg følte mig værdigt behandlet.
Jeg gik stor tudende derfra, med en følelse af at jeg må kaste mig ud i et eller andet udd helvede, et arbejde jeg ikke magter - bare et eller andet for at slippe for det der helvede .. men mest af alt, der ville jeg bare gerne stikke af fra alt.
Hold nu op, hvor synes jeg ikke det møde var værdigt, og jeg aner bare ikke hvad jeg kan gøre nu.

Enden på det var at hun ville kontakte ISS, som så skal placere mig i en virksomhedspraktik, og så skal jeg åbenbart testes i alle brancher (min nedsatte arb evne er ikke branche betinget, men fordi jeg simpelthen psykisk er på overarbejde - hvilket hun også var helt ligeglad med) - og hvis jeg "går i stå" så skal jeg da bare testet i en anden branche
Jeg sidder bare og føler mig tabt, fuldstændigt tabt.

Meget sigende er det, at da jeg nævnte at jeg har haft to barsler, så måtte hun lige notere det, for hun havde åbenbart ikke læst min sag, kun hæftet sig ved at jeg lgie nu kom fra en barsel - få dog respekt for andres liv.
For at gøre det hele bare endnu mere fantastisk - sagsbehandleren er egentlig en vikar, så næste møde, og jeg skal møde en ny igen - det er jo lige hvad man har brug for, når man altid psykisk på overarbejde, og især når tingene er uvisse.

Jeg skriver og skriver, og jeg aner ikke om det giver mening, eller om nogen læser det - jeg har nok mest brug for at udtrykke min afmagt, imens tårerne bare triller
Hvis din sagsbehandler er så ivrig efter at sende dig til ISS så prøv at finde en anden aktør som du tror er bedre til at hjælpe dig. Sagsbehandler arbejder ikk for at finde bedste tilbud for dig men for at kommunen sparer flest penge.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat