Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2017, 13:55   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
http://sindvejle.dk/node/265#.WUJyrRPyhTb

"Dette er en Djøf-regel, der skal skåne kommunens budget. Der er ikke lovgrundlag for den.

Hvis du er på dagpenge eller sygedagpenge & har fået afslag på ansøgning om særlig støtte til høje boligudgifter i Aktivloven med den begrundelse, at du har formue eller en bil til kr. 70.000,-.

Så klag over det !

Stå fast på din klage, hvis kommunen fastholder det & få den i Ankestyrelsen."
"§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter §§ 22-25 få en særlig støtte. "

"§ 11. Kommunen yder hjælp i form af integrationsydelse, uddannelseshjælp, kontanthjælp, tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få hjælpen,

1) at ansøgeren har været ude for ændringer i sine forhold, f.eks. i form af sygdom, arbejdsløshed eller samlivsophør,

2) at ændringerne bevirker, at ansøgeren ikke har mulighed for at skaffe det nødvendige til sin egen eller familiens forsørgelse, og

3) at behovet ikke kan dækkes gennem andre ydelser. "
(dvs 1), 2), 3), er de betingelser der omtales)

Den samme skal kh modtagere opfylde, som det kan ses. Hvis man har formue, hvordan kan man så opfylde 2) ?

Men ja, jeg har haft diskussionen med Flemming fra sindvejle. Jeg håber at nogen får det videre til ankestyrelsen, for jeg ville rigtig gerne se ankestyrelsens mening om det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat